Halaman

Peminat Setia ku..

Rabu, 5 Mei 2010

Gathering Cinta Utara...Tasik Darul Aman..



Hari yg ditunggu2 pn menjelma. Aku sgt2 x sabar nk tunggu 1 mei kenapa??
Sebab 1 mei aku di jemput oleh Cik wanie menghadirkan diri utk mengamatkan lg
suasana Gathering Cinta Utara.



Gathering bermula pukoi 5ptg aku smpai lewat sbb tunggu abg syg balik dari khusus.
Risau gila aku takot2 abg syg sampai lewat dari baling nnti klu aku x p apa plk
kata cik wanie..
Aku dh mintak izin utk pergi berdua bersama muqriz tapi abg syg x izinkan..
Mungkin abg takot isterinya yg mOlek nih kena ngOrat kot..haaa...aaa..

1 mei aku masih lg kat umah mak di FELDA BUKIT TANGGA..
Bgn ja pg aku terus msj abg syg tanya abg balik umah pkol berapa..
dan betoi ka abg sempat balik umah..sebelum mlm..
Aku takot x dapat nk p gathering tuh klu abg lambat balik..
Lgpn aku dh janji dgn Cik Wanie nk p..
Setelah puas hati ngan jawapan yg diberi bahawa abg syg akan sampai kat umah
sebelum mlm..
debumm..aku terus smbung tido lg haaaaaa..
bkn selalu beb blh tido lama2 mcm nih..
mak ngan ayah p khusus haji kat jitra...so aku ngan muqriz membuta la smpai
pukoi 9pg ..... klu ikot ati mau lg aku tido tapi muqriz udah nages tpaksa la aku bgn....

Bangun ja kemas umah ala kadar bg muqriz mndi dan mkn..
Tiba2 tipOn bunyi kakak aku yg sulung ajak p mkn kenduri umah kwn dia kat changlOOn..
Dalam kepala adus mcmna nih dan ka nk p tasik plk..
Utk tidak menghampakan akak aku ckp
blh saja mkn free...



Nih pic aku p kenduri umah kawan kakak...


Aku rembat baju kakak aku..
Tudung pink nih pn dia pnya..
Mcm org tua2 x aku pakai tudung nih..heee...
Kali pertama aku pakai tudung yg ada blink2..


Muqriz klu nmpak camera mcm2 aksi dia buat...

Sudah ja mkn kenduri dlm pukul 2 ptg...
Aku terus bgtau mak ngan ayah aku nk blik umah..
Kakak aku plk potong ckp awal lg..dia ajak aku buat kek..
Tapi aku ckp nnti2 la buat nk balik tgk abg smpai dak lg cian kat muqriz windu ayah kOnon2nya..pada hal aku x sabar nk p gathering..

Lepas salam mak ayah dan kakak aku pecut balik FELDA GUAR NAPAI
Mesej abg syg tanya dh sampai umah blm ....
Mesej dibalas blm sampai...uhuk...sedih rasa..
Sampai ja kat umah muqriz plk tido..

Aku masuk ja bilik aku tgk abg syg dh ada dlm balik..hee..terseyum sorng2..
X pa bg la abg syg rehat dlu mesti dia penat..lgpn sekrg bru pkol 4.15ptg...
Aku mandi dan bersiap....4.30ptg abg syg bgn..dan terus mandi..
Tapi muqriz plk x jaga lg..nk kejutkan kesian plk..
So aku biarkn dia tido sampai pukoi 5ptg..

Muqriz masih tido aku terpaksa kejutkan jgk dia...
Pukoi 5.30ptg baru kuar dari umah singgah beli kerOpOk ...
Pukoi 6ptg aku sampai kat tasik...
Ramai gila org kat tasik..sib baik aku x dtg sendiri..klu x merOyan aku cari parking..

TengOk la gambar2 semasa aku kat sana..
Sangat2 gembira jumpa kawan blogger..dan kawan2 facebook..



































Selasa, 4 Mei 2010

Hari Jumaat Tanpa Ayah....

Hari jumaat 30/4/10 abg syg ada khusus kat Baling..
Uhuk..sedih weh..nk berpisah wlupn..1 hari ja..
Gediknya..tapi itulah kenyataanya sgt sedih bila nk berpisah..

Dan masa abg syg dh nk btOlak aku sebak ckit ada la setitik dua
air mata menitik..
Abg bertolak ke Baling dlm pukul 9pg..

Aku cadang nk balik umah mak sbb dh byk minggu x balik..
Hari khamis kakak aku yg sulung bawak ayah ke hospital penang
utk buat pemeriksaan susulan..
Aku ingat mak p penang balik hari..tapi rupanya mak singgah tidoq kat umah
kakak aku yg no dua kat pendang..

So bila aku balik umah kat umah cuma ada adik lelaki yg no 4..
Padan muka itulah padahnya bila nk balik umah x pernahnya nk kol dulu..
Heee...selalu kena marah ngan abg syg sbb klu nk balik x kol tnya mak dlu ada umah tak.
Tapi bukannya selalu pn mak x dak kat umah...

Hari jumaat lepas aku juga sempat p majlis pertunangan member aku.
Lagi pun umah dia ngan umah aku 20 langkah ja...haaaaa...
Kami berkawan sejak kecil lg tapi skarang masing2 sibuk..
Dah lama rasanya x menyembang bawah pokok rambutan sambil gelak
ala2 x hingat dunia..rindu aku saat2 tuh..

Aku geram kat kawan aku nih dia nk bertunang x bgtau pn..
Aku tau pn kakak dia yg bgtau.
Bila aku tanya awat x bgtau dia ckp malu..haaa...malu tapi mahu..
Ok la moh kita layan pic plk..




Nor Shafini Ismail
Muqriz pn tumpang gembira tuh..


SemOga Bahagia Selalu..
Jaga diri baik2
Alam Pertunangan byk dugaan..org ckp..


Nih plk pic abg syg p khusus..
bersama DatO' Mukhriz
Abg syg aku nih Org kuat
DatO'Mukhriz..


Isnin, 3 Mei 2010

Menyesal Besaq...

Sejak akhir2 nih aku dijangkiti sejenis penyakit yg susah jgk la nk diubati..
Penyakit nih klu nk baik cpat kena lawan ngan kekuatan diri..
Kalau jumpa doc pn tObat x baik..
Pasti kOrang nk tau kn apa la penyakit tuh..
Huhuuu..aku dijangkiti penyakit malas...
Tgk la blOg pn udah lama x update baru..

Kdg tuh bukan x dak bnda nk cerita tapi bila penyakit nih menguasai badan lesu beb haaa...
Jadi dgn kekuatan yg ada aku cuba lawan penyakit nih kOnOn2 tpi jap lg malas balik la..

Sebenarnya aku nk cerita satu benda yg blh buat aku berangin..
Bila aku sgt2 lapaq punya la pilih kedai yg cantik yg selesa yg konon2nya bagus tapi
bila dh oder bagai ngan semangat yg berkObar2 nk mkn rasa2...
X sedap langsung mood lapaq terus bertukar jadik mood nk mkn org plk haaa...

Sebenarnya hari khamis lepas aku ngan panda sama2 x mkn tghari..
Oleh itu kami bercadang nk mkn kat tmpat yg blm pernah kami p..
Pilih punya pilih kami sepakat nk mkn kat arked semarak pekan kOdiang..


Nih la mknn yg aku oder..aku mee bandung ngan teh ais panda plk oder
pasembOr ngan caroot susu..
Tgk memang la nmpak sedap tapi bila mkn sgt la mengecewakan aku
yg sdg lapO..
PasembOr blh la tahan masih blh di terima tekak lg..



Korang tgk la mukO aku tuh berkerut ja kan..tuh la tndanya mknn tuh
tidak sedap..
Lepas rasa secamca...aku ckp kat panda..

aygg: ala x sedap pn..mcm ayaq ujan ja rasa..nah abg rasa tgk..
panda: x mau la rasa dh x sdap..panda rasa jgk bila aku paksa heee..
memang x sedap ayg bkn mcm ayaq ujan tapi mcm ayaq laut..
haaaa...aku terus gelak ala2 x hingat dunia..tau pn..memang x sedap..

Dan dengan itu terhasil satu perjanjian antara
aku ngan panda

bahawa

kami

tak

akan

p mkn lg kat situ..

CukOp la sekali...








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...