Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 31 Mac 2009

CUCI MATA

Bilik Beradu

Hantaran Pihak Lelaki Utk Pempuan


SAja je nak tunjuk pic.





Isnin, 30 Mac 2009

MAKAN MALAM....

Semalam aku ngan panda mam burger .Panda pesan OblOng burger best jgk yerr ada sOs black paper dap...Aku Oder burger daging speciaL.X lupa tOk mak
mentua tersyg aku blikn nasik gOreng cina.Cian mak aku dapat mnantU mlas.
Tpi skurang2nya aku rajin jgk.Rajin bli mknan kat luaq wakakkaa...


Nih la kedai burger 2.


Nih plk rupO burger daging spEcial ngan OblOng daging.

Ahad, 29 Mac 2009

JALAN2 CARI PASAL....

Hari last kat langkawi.malu peyOt besaq dh...

Pantai kat tanjung ru nih santik gila.
mcm yg aku tgk kat tb...

Kat pantai pasir hitam.

Panda pn nk melaram jgk.Ades takOt aku gOk yerr sndar kat situ.
x pasai2 nnti aku jadi jandA berhias plk.


Penat sudah jln naik trun tngga.


Nasib baik ada jgk yg tringin nk tolong ambik pic tOk kmi klu x terkial2 panda depakan tngan yerr nk ambik pic skali.


TakOt siOt msa mula2 nk gerak2 mcm nk jtoh ja.tpi yg peliknya bdak sblah aku
cOOl ja.



19hbln aku panda ngan mak yerr p langkawi tgk tok abg ipO panda skit..
Sbenarnya aku malas nk p lgpn msa 2 ngah kering sgt.Aku sruh panda bgtau mak
yerr p sOrang ja kami hantar kat jeti.Mak yerr..ckp ''klu p sOrng mak x mau p la''
Ades pandai jgk mak yerr majuk.Jadi nk x nk aku ngan panda kna ikOt jgk. Klu aku ja kering
x pe la blh bOdek weTT panda nih dua2 kering.
Tgk la yerr antara pic2 yg aku ambik masa kat sna:






Ermmm...dapnyerr sampai x mau lpas garpu..heee..




Lama jgk tunggu mknan yg d oder.Sampai2 ja aku terus pulun mkn
tgk la x dh blh mkn x angkat muka dh..heee..hee..

PANDA DAH DAPAT GAJI....


27hbln gaji panda dh masOk.HUhuuu...best oOOoo time nih.Aku dapat mam pizZa heee...
kami oder yg tecik ja.2 pn aku x larat sgt nk hbskn.TErpaksa habiskn jgk sbb takOt kna mrah.
Lgpn aku yg nk sgt mkn kat ctu.

SOOry lambat wish....


glitter-graphics.com

Mesti yerr ckp aku dh lpa besday yerr...soory erkk B thn nih ygg lmbat wish besday tOk b
bkn x ingat tpi blOg nih buat hal ja.Asyik2 x leh nk mukak...
Ygg dOakn smOga B sihat2 slalu dan d lindungi ALLAH s.w.t slalu.aminnn...

Khamis, 19 Mac 2009

Minggu EMO Geng CecOk...



Tadi masa kelas tamat pkOi 11.00am ramai gila yg mai print.
Aku pn print la sOrang demi sOrng.Dgn penuh sabar aku
menjalankan tanggungjawab aku.Mayak jugak la lepa print
smpai pkOi 1.50pm pn blm hbs lg.Dlm sbuk2 dOk print,
Tiba la gliran sOrng budak pmpUan 2.Bila bkak ja pndrive
dia xsgmnt dia hilng mybe pndrive yerr ada VIRUS tegar.
Tpi yg mbuatkn aku jadi bila aku terdegaq
sOra sUmbang budak pmpuan 2 kata AKU yg PADAM fOlder dia.
Arghh...geram besaq aku masa 2.Tapi heran noh aku diam ja masa 2.
Lepas sejam berlalu dia mai print lg.Padan muka dia sbb pndrive dia
still x blh bukak jgk.Dia tanya aku"Akak pandai buat x bg blh bukak"
aku hanya mgeleng2kn kpala ja.Tapi ati aku berbicara"Kalau aku tau pn
jgn harap aku nk bgtau hg pempuan ooii.."
Lepas kjadian 2 mai plk 3 org bdak laki dia print satu ja yg mnjadi masalahnya
msa dia nk byar dia bg duit syiling 50sen.Boleh dia baling duit 2 atas meja
x sOpan lngsung.Awat la aku x ambik duit 2 bling muka dia blik....GERAM**%$##

Rabu, 18 Mac 2009

Ali dilarang bertanding


KUALA LUMPUR 17 Mac – Hasrat Datuk Seri Mohd. Ali Rustam untuk bertanding jawatan kedua tertinggi UMNO musnah apabila Lembaga Disiplin hari ini membuat keputusan melarang beliau bertanding atau dipilih ke jawatan Timbalan Presiden UMNO.
Lembaga Disiplin parti itu mengumumkan, Mohd. Ali yang juga Naib Presiden UMNO dan salah seorang calon ‘pilihan’bagi jawatan itu bersalah di bawah Perkara 10.1 Tataetika Ahli UMNO apabila tiga ejennya didapati bersalah mengamalkan politik wang.Selain Mohd. Ali, Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail turut mengumumkan, Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin bersalah di bawah perkara yang sama.
Bagaimanapun calon Ketua Pemuda UMNO itu hanya dikenakan tindakan amaran.(panda ckp x adil langsung)
Seorang lagi calon Ketua Pemuda yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo pula didapati tidak bersalah atas dakwaan politik wang.
Pada sidang akhbar tersebut Lembaga Disiplin UMNO mengumumkan hasil siasatan 29 kes pemimpin dan ahli UMNO berhubung kes politik wang dengan 15 daripadanya didapati bersalah.
Turut bersalah dan digantung keahlian selama tiga tahun ialah Ketua Pemuda UMNO Sabah, Datuk Japlin Akin; Ketua Wanita UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Salmah Pin dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian, Maran, Mohamad Najuib Mohamad Shahaimi
Ahmad Rithauddeen berkata, Perkara 10.1 Tataetika Ahli UMNO adalah berkaitan anggapan kebersalahan jika ejen atau pelobi atau perayu kempen calon didapati bersalah dan ada fakta calon terbabit ada pengetahuan atau terlibat.
‘‘Jadi kesalahan itu adalah disebabkan ada sabit pekerja dia atau apa saja, yang buat salah, maka dia sebagai prinsipal juga akan dianggap bersalah. Tetap kesalahan itu tidaklah sama seperti yang dilakukan ejennya,’’ katanya di Ibu Pejabat UMNO di sini hari ini.
Menurutnya, dalam kes Mohd. Ali, Lembaga Disiplin mendapati tiga ejen Ketua Menteri Melaka itu termasuk Setiausaha Politiknya, Saadun Basirun didapati bersalah dalam politik wang.
Tambahnya, dua lagi ejen beliau ialah Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Bukit Katil, Rosli Hasan dan Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Bukit Katil, Zalina Ismail.
Ketiga-tiga mereka dikenakan hukuman gantung keahlian selama tiga tahun.
Ahmad Ritahuddeen berkata, walaupun Mohd. Ali yang juga Naib Presiden UMNO telah diberi peluang memberikan penjelasan dalam soal siasat yang dijalankan, Lembaga Disiplin tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan.
Beliau menjelaskan, Mohd. Ali hanya dilarang daripada bertanding pada pemilihan parti minggu depan tetapi keahliannya tidak digantung.
Ditanya kenapa hukuman yang tidak sama dikenakan ke atas Khairy walaupun didapati melakukan kesalahan di bawah Perkara 10.1, beliau berkata, hukuman tidak semestinya sama kerana tahap kesalahan yang berbeza.
Perbezaan itu juga katanya, adalah kerana pembuktian yang lemah terhadap restu calon kepada ejennya.
‘‘Hubungan ejen dengan Khairy juga tidak begitu jelas, bagaimanapun untuk melepaskannya begitu sahaja tidak boleh kerana terdapat sedikit bukti melibatkan beliau dengan kesalahan berkenaan,’’ ujarnya.
Ditanya aduan politik wang terhadap Ahli MT UMNO, Datuk Seri Azalina Othman Said dan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Norza Zakaria yang menghadapi tuduhan rasuah di mahkamah, Ahmad Rithauddeen enggan mengulas kerana ia belum diputuskan oleh pihak berkenaan.
Mengenai calon-calon MT yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), jelasnya, ia adalah perkara yang berasingan.
‘‘Asas kita adalah Tataetika Ahli UMNO sahaja. Kalau SPRM ia libatkan kesalahan jenayah. Jika kesalahan jenayah berlaku, ia tugas polis untuk siasat dan tentukan ada kes atau tidak, jika ada teruskan dengan pendakwaan,’’ ujarnya.
Menurutnya, pengumuman hukuman terhadap ahli UMNO yang terbabit dengan salah laku menjelang Perhimpunan Agung bukanlah sesuatu yang luar biasa kerana ia juga pernah dilakukan sebelum ini.
‘‘Kita juga membuat keputusan sama pada pemilihan sebelum ini, mereka yang terbabit boleh membuat rayuan termasuk selepas pemilihan,” katanya.

Nie lah berita yg smpat aku baca hari nih.blik nnti blh la aku bkak cita kat panda.Mukan apa

Tiap2 pg yerr msj aku sruh bca berita KATANYA...Jgn asyik nk ym ja bca paper sama bru

tau perkmbangan dlm negara....org nk berfOya2 ngan geng cekOdOk pn sebUk ja..

Selasa, 17 Mac 2009

AMBIK KETA KAT JITRA..

Semlm lpas keja panda ajak p ambik keta aku kat jitra.Panda ckp tdi apek 2 kol kata
dh siap.Dlm ati "heee...best yerr keta aku dh siap lma aku naik kO keta.
Dlm prjlnan nk p ambik keta 2 panda berdialog selmba:
Panda:ayg kata nk banja abg mkn kFc kn?
apa kata kita mkn kat tmpat bru bkak 2.
Minik Panda:ambOi2 pandai snggOh abg ayg nih
brlakOn nOh...bkn abg yg kata nk blnja ayg
ngan mak mkn kfC kat hentian gUrUn msa kita p knduri mlm 2.
pastue msa blik abg sgaja blik ikOt jln lma plk.
mcm kerang musuk panda seyum2..nyampah...
Bila dh smpai jitra spatOtnya panda kna belOk kanan msa kat jitra lama.
Tpi yerr terus ja.
Minik Panda:abg nk ikOt jln mna nih awat
abg x kOna pn?
Panda:apek 2 kata keta siap pkOl 6 lbh.so
kita p mkn Kfc dlu la.klu x p mkn
nnti ada plk org majUk.
"heee....tau x pa...
Kami pn p mkn KFC kat tanah merah kfc 2 bru ja bkak.2 tingkat luas
jgk rsa slesa skit dri kfc kat jitra lama.
soory la msa kat kepci aku x ambik gmbO pn.bkn apa aku
lupO yg aku ingat masa 2 cuma nk mkn ja heee....

Ahad, 8 Mac 2009

BAD MOOD....

ermm..hari nih mOOd x elOk ckit.Nih gara2 smlm la tbawak2 smpai
ke hri nih.Nasib baik ada tmpat nk mgadu klu tak mcm org gilO
jdinya jap teriyak jap gelOk.X tau la pyah nk ttafsirkn.kdg2 aku rasa
salah aku tpi...Arrghh...menci semua nih.Tiba2 teringat kat mak..
Uwaa...mak tgk la nih.hari nih mata pedih sgt gara2 smlm aku terOver
teriyak.geram tahap cipaN dh.teriyak la yg mmpU aku buat.
susah jgk noh hidup nih.Aku cuba buat yg tbaik lg pn aku dh jnji
bla tringat jnji 2 aku rsa bsalah tpi awat?kenapa?why? aku ja yg kn faham yg
kna jga hati lepa..MCMNA NGAN HATI AKU....uwaaa...

Rabu, 4 Mac 2009

TIBA-Tiba Ja....


Huuu..tadi masa ngah boring nunggu geng cekOdOk basi sorng 2 p mna tah
smpai dh nk blik nih yerr blm msOk lg.Nampaknya hri nih x dpt la nk bOrak apa2 pn
ngan yerr.Tpi nasib baik geng cekOdOk basi mmpunyai bilangan ahli lbh dri sOrg.
sO aku x la bOring sgt.Ngah kami dOk bOrak itu dan ini aku terdengar lagu SEPARUH MASA.
Tiba2 ingatan aku kmbali pada zaman bujang aku dlu.Aku pernah kwn ngan sorng laki nih.
Wlupn dia dh ada awek tapi kami rapat.Dia pn baik ngan aku klu ada pesta kat ALOR STAQ MALL dia slalu bwak aku p sna.Best gilO dpat naik dOi pusing.Heee...
Awek dia keja jauh kat jOhOr dia keja kat peneng klu ujOng minggu dia blik alOq star jmpa aku.
Lama jgk kami kwn smpai satu masa 2 dia ckp yg dia syG kat aku.Aku pn syG dia jgk dh lma dh
tapi aku pndamkn sbb aku tahu dia dh bpunya.lpas dri kjadian 2 aku cba jauhkn diri dri dia.
sampai skrg.

Selasa, 3 Mac 2009

GERAMMnye...

Tadi masa nk kuar rehat abg ipo aku msj yerr ajak blik mkn kat
umah.Aku pn on ja la.Masa smpai kat umah blm pn msok umah
lg bau mknn yg mak aku masak bau smerbak.Al-maklum la
tukang masak la katakn.Tapi yg peliknya ank tkang masak x plk pndai masak mcm mak yeer.Aku pn pndai jgk pndai mkn heee..Wlupn lpo
thap cipan dh smpai ja aku cri buah hati aku dlu.
Aku jegok dlm buai yerr tpi hmpa yerr x de.Mak aku ckp abahnya
bwak p ambik ibu yerr.Geram aku ngan budak nih klu
aku jmpa yerr slalu aku gOmOi2 yerr.Yg best yerr ngan
budak nih wlupn d gOmOi smpai merah muka yerr ttap seyum ja.
Nama yerr MUHAMMAD ANAF IMAN x heran la yerr
suka d gOmOi hee..

HADIAH KATANYee...

semalam masa ngah tgk tv kanda kate yerr ada hadiah utk aku.Aku ingat makanan hadiah 2 sbb 2 3 hari lpas aku ada bgtau yerr yg aku lapo nk mkn
coklat.Tapi tekaan aku meleset upanya menda nih yg d bli.Yerr kata tok
kselamatan.Aku seyum smbil ckp mmang slalu pn org kacau.time tido plk 2.
Pastue yerr ckp ayg jgn buat pasai nk sembuq kat yerr.Heee....

Isnin, 2 Mac 2009

BEDAK punyerr HAL...

Semalam lepas mandi aku tepek la ckit bdak AVON kat my face.Lgpn bedak 2
wangi.Kande blm sudah mndi lg.Aku kuar dri blik buatkn yerr air RADIx ngan greng naget.Kande kata mlm nih yerr nk diet x nk mkn nsik.Sudah ja mndi yerr tgk brita.BIla dh siap greng aku pn pnggl la yerr mkn.Bru ja yerr nk dduk yerr
tgk muka aku pastue yerr msOk blik yerr bwak bOtOl bdak sejuk yerr sruh aku pkai bdak 2.yerr kata bedak AVON bknye bg elok muka pn.Aku syum ja.
Dlm hati mcm2 kande nih...tgk la yeerr pkaikn aku bedak sejuk ..

CMART...



Semalam lepas balik kerja kanda ajak singgah
cmart yerr kata ada barang yerr nk bli.Aku ikOt
ja lg pn dh lama x p citu.Kanda ajak masOk wakson aku pelik yerr nk bli apa erk kat cni.
klu x salah pncuci muka yerr mayak lg.
aku pun tnya la:
Dinda:Abg nk bli apa kat cni?
Kanda:Ikot ja la....
Dinda:iishh..tanya pn x blh..
Rupanya kanda nk blikn CAREFREE 2 utk dinda.Tahu2 ja menda 2 dh hbis.
Bila dh nk kuar cmart dh yerr kata ada lg plk brg yerr nk bli.Dlm hati aku Wow best apa lg la kanda
nk bli utk dinda nih.
Dinda:Abg nk bli apa lg kat ayg.smbil tsyum2 mcm kerang busuk..
Kanda:Sape ckp nk bli brg utk ayg abg nk bli stokin utk abg la.smua stokin abg dh koyak.X de pn org ingat.
Amboi smpat lg yerr perli2 aku.Bkn aku x ingat stokin yerr koyak aku ingat tapi masalahnya
aku x de duit nk bli.Tgk la yerr bli stokin jnama apa.

Ahad, 1 Mac 2009

HARI BERGANTI HARI...

Cepat sunngoh masa berlalu tup2 hari nih dah 1/03/2009
aku x prasan lngsung.
nasib baik ada kanda bgtau.Hari nih nih ja yg aku sempat
tulis kat blog.Rasa malas mlanda aku tmbah2 pulak org yg
aku suka sakat hari nih sutik plk.pg tdi aku nunngu dia
aku ingatkn bas dia lmbat lg rupanya aku yg silap
hri nih hari ahad dia mna keja.ALmaklum la org kl singkatan dri
(kandang lembu)laaa...laaa..jgn marah yerr..nnti cpat tua.
k la aku dh nk blik esok kita tgk reaksinya..tuNGGGUUUUU.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...