Halaman

Peminat Setia ku..

Rabu, 29 September 2010

Apa Kes...

Entah la susah nk cakap..
Nak marah2 bukannya budak dah besaq panjang dah..
Berpelajaran tinggi pulak tuh..
Nak kata aku tak sediakan bakul sampah ada aku sediakan tapi
Kenapa masih ada yg buang sampah merata2..
Ishh..geramm toi..sib baik aku x nmpak klu x nahas si pembuang sampah tuh..

Tadi masa ngah print agsiment telinga aku terdengar bunyi plastik..
Ala2 org ngah bukak sesuatu aku pn apa lg pnjangkan leher nk tgk sapa yg ngah
dok bukak sesuatu tuh..
Aku nampak seorang student pompuan ngah bukak plastik roti..
Aku ngan tak kisahnya pompuan x perrr..x kan nk buang sampah merata kot..

Tadi time rehat aku ronda2 la dlm lab dan dari jauh aku nmpak bnda nih atas meja..


Ades sakit hati betOi..ku harapkan pagar..pagar makan padi rupanyaa..
Nih bukan yang pertama dh banyak kali wehh..
Napo la jadi macam nih..



Benda nih pun merata aku kutip..aku faham klu kat bawah meja mungkin terjatuh..



Kalau atas meja mcm nih macamna plk..Hrummm..bekas lap hidung mulOt
sendiri pn x reti nk buang..
Dok asyik bersihkan lab tiba2 aku terjumpa bnda nih...



Apo bendanya tuh..korang pasan tak..jap aku tunjuk pic dekat sikit..




Taraaa...sampul duit raya..masa jumpa aku buang ja skali ngan plastik roti tuh..
Yerr..la ada kerr..org nk buang sampul yg ada duit..
Tiba2 aku terasa macam nk tgk isinya..
Bila di buka ohhh..ada duit..
Aku lekatkan kat tepi meja aku kot2 tuannya datang lg dan harap2 dia masih cam
sampul diut raya dia..



Selasa, 28 September 2010

Hujan vS si cOmelku...



Kemarin dulu & 2 3 hari kebelakangan nih hujan sangat kerap, lebat &
lama plk tuh..
Dulu umah dekat ja ngan tempat keja skrg umah kat napoH nuh..
Dan pertama kalinya saya melalui jln yg dipenuhi ngan air sampai x nmpak jalan..
Sebelum nih x pernah pun saya mengalami keadaan tuh teruja jgk la..
Heee..sebenarnya aku perak <--- bkn nama negeri ok maksudnya benda yg kita x pernah lalui.. Bila pertama kali lalui kita jadi macam wahhh..mcm nih upanya banjir.. Balik kerja kami terpaksa balik ikot napoh sbb jln shortcut yang selalu kami lalui x boleh lalu air dh naik.Lagipun jalan kat situ agak bahaya sebab pokok2 getah di kiri & kanan jalan slalu ja tumbang x mengira masa..tambah plk klu ujan beserta angin yg kuat bahaya ooOOoo..


Keadaan jalan utk balik umah kat napoh..
Tapi nih x berturap jln kat kg muni berturap..


Walaupun balik melalui jalan napoh kami masih x terlepas dari banjir..
Meredah air ngan penuh hati2 sebab risau jugak kot2 ada lubang ka buat msk dlm
lubang tuh jenuh..
Sampai ja kat umah aku tengok si cOmel aku aik..ilang..


Si cOmel yang cekci..

No plat si cOmel patah mungkin masa meredah banjir.
Dan mungkin melanggar sepihan kayu yang di bawa air..




Dan kalau perasan kat bumper sebelah pemandu ada mcm cat color itam udah terkeluar...
Tuh geram betoi aku korang tau ada pasangan x tau la kekasih atau laki binik
ngah bergurau senda atas moto..
Bila dah bergurau mesti la gelak sakan & moto yang lepa naik pn sat p kiri sat p kanan..
Tiba2 bila kereta aku hampir nk melepasi moto lepa gedebuk..helmet pompuan tuh jatuh..
Aku yg sat tgk jln sat tgk muqriz terus terlanggar helmet tuh nk mengelak pn mesti x smpat..
Lagipn aku ngan muqriz ja dlm keta. Dah la masa tuh dlm pukoi 7.15 aku baru balik keja..
Lambat sikit balik sbb time servis komputer..
Helmet diorang terpelanting masuk utan..ambik ko nk bercanda sgt atas moto..
Aku ngan kejamnya x berhenti pun takot plk aku nnti jadi bnda yg x elok.
Zaman skrg dh x blh nk percaya byk helah org buat utk kepertingan masing2..
Aku ingat si comel x cedera sampai ja umah tgk2 bumper pecah..
Hrummm....redha ja la..

Haaaa...cerita dh lapok tuh baru nk cerita...layan ja la noh..
Dah alang2 cerita pasai si cOmelku..aku belasah la..


Taraaa...no plat baru..
masa aku ambik pic nih abg pomen tuh terkejut
sampai terlOmpat haaaa..
Sib baik x jatuh dlm longkang kat blkng tuh...



Isnin, 27 September 2010

Hari Sabtu Yang Lepas

Hari sabtu yang lepas muni sekeluarga memenuhi jemputan kenduri kahwin
bekas kawan satu opis abg syg..
Dulu dia keja satu opis ngan abg syg tapi skrg dia udah jadi ustazah..
Dia cakap dia ustazah rOck sebab dia sorang ja kat sekolah tuh x pakai tudung labuh.
Umah kenduri kat jitra..

Masa on the way utk ke rumah kenduri ujan turun..ingatkn dh x jadi dh nk p kenduri..
Sampai kat jitra x ujan pn..
Waktu tuh aku lapo sgt sebab pagi aku x sarapan pn..
Bila sampai mcm biasa la kena kasi muqriz dlu mkn klu x alamat riuh la umah knduri
selagi dia x mkn..
Sampai ja bawah khemah utk ambik nasik muqriz dh start riuh mau taknya makanan
punya la byk atas meja..
Lagi x masuk mulut dia selagi tuh la dia riuh..Ades..semua org tgk wehh...sabo ja la.

Selesai ja makan kami ke bilik pengantin. Tibalah masa utk bergambar...
Pengantin lelaki belum sampai oleh itu hanya bergambar bersama pengantin pOmpuan.
Sila layan pic di bawah...


Muqriz tak mau bergambar..



Bergurau2 ngan pengantin...abg syg ngah
menyakat pengantin..


Setelah jenuh suruh muqriz senyum
Akhirnya..tuh pn senyum mcm tak ikhlas ja..



Ahad, 26 September 2010

Gelagat Muqriz..

Sebelum raya hari tuh aku ada bawak muqriz p kedai gunting rambut..
Muqriz nih cepat sangat berpeluh x kira masa & keadaan cuaca..
Tambah plk cuaca sekarang x menentu..

Rambut kat belakang leher dia udah panjang...klu dia panas dia akan garu2 leher dia..
Sebelum jadi ruam aku ajak abg syg p kedai gunting rambut utk pendekn cikit rambut muqriz..

Nih kali kedua aku bawak muqriz gunting rambut kali pertama lawak sgt...
Nih tgk pic kat bawah...


Geli gamaknya...


Ingatkan nk nageh bila dengar mesin rambut tuh
tapi..

Sampai terganga2....


Tengok merata...


Semua org dlm kedai gelak tgk telatah muqriz..


Kali kedua gunting rambut....


Baik kan anak teruna saya..


Dah mula duduk tak diam..


MukO org pasrah rambut kena gunting..


Pic nih aku sgt sukO pandai ank ibu possing..









Setahun Sebulan..


Anak teruna saya dh setahun sebulan jap ja masa berlalu..
2 3 minggu kebelakangan muqriz selalu ja diserang demam selsema...
Errmm..Cian anak ibu tambah2 bila muqriz nk menyusu muqriz mesti berhenti menyusu
utk bernafas seketika.
Dan setelah banyak kali berhenti menyusu utk bernafas mengunakan mulut muqriz
mula rasa kurang selesa & muqriz akan mula menangis.

Orang tua2 cakap bila anak selsema & mengalami ketat hidung ketika nak tido
kita boleh sapukan minyak masak kat ubun2 baby utk mengurangkannya..
Jangan pulak korang guna minyak yg dh guna utk gOreng ikan karang bgn pagi
anak korang kena hurung semut plk..

Kalau anak sakit ibu mana yg x risaukan tapi lain plk ngan ayah muqriz nih..
Bila aku ckp risaukn keadaan muqriz mesti ayah muqriz akan ckp "Ala biasa la budak2
ngah membesar. Mesti adik nk dapat kaki la tuh".
Orang lelaki memang mcm owhh..klu syg klu risau bukan nk tunjuk..
Alhamdulillah muqriz dh blh jln wlupn mcm org mabuk heee..
Lama2 nnti terer la tuh..tpi dlm mabuk2 bjln muqriz suka nk
berlari tau..

Memang betoi ckp abg syg muqriz nak dapat kaki..Tapi kali nih demam
dia teruk sikit..korang nk tau knapa sebabnya gigi muqriz bertambah lg 2 batang
dan sekarang gigi muqriz berjumlah 8 batang hee..
Bab tumbuh gigi nih aku suka dalam takot heee...nahas la den..
Muqriz suka bergurau ngan aku masa dia menyusu..
Sakit oOOoo..agaknya muqriz x tahu cara tuh buat aku sakit..
Yg barannya bila muqriz gigit dia akan pandang muka aku sambil tersenyum...
Geram aku tgk senyuman tuh..sib baik kecik lg klu dh besaq ckit mau kna cubit..heee..



Aksi muqriz berjalan


Gembira ayah bawak muqriz tgk wayang errrk..


Buah hati ibu


Tengok aperr..tuh..



Rabu, 22 September 2010

Bravooo....my friend...



Tahniah kepada 2 kawan satu opis ngan aku kerana dh selamat bertunang pada 12/09/10.
Semoga ikatan yg terjalin berkekalan hendaknya aminn..



Dan x sabar menunggu beberapa pasangan lg yg akan mengikut jejak pertunangan.
Pstt..cepat2 la bila lg nih...heeee..terasa x....keh3..
Aku cuba nk copy pic tunang dia kat fb tapi x blh la tenet problem..
Nyampah toi sehari game x blh bukak..
Tenet ko tau x ciput lg laju dari ko owhh..So hanya ada 2 pic nih ja la...




Isnin, 20 September 2010

Raya Tahun 2010..

Salam semua masih dalam mOOd raya ka..
Orang cakap pOsa sebulan raya pn sebulan la noh..
Lepas raya byk plk umah terbuka..
Aku pn byk jgk dpt jemputan umah terbuka dari kwn2..
Alhamdulillah ada yg sempat dihadiri & ada jgk yg x sempat nk p..
Sebab kdg2 tuh sehari ada 3 buah umah kena plk hari keja susah la ckit nk p..

Tahun nih aku beraya kat umah ibu bapa aku kat Felda Bukit Tangga..
Best wehh raya umah sendiri heeee..
Tahun lepas punya raya aku dlm pantang putih matO aku tgk org mkn sedap2..
Tahun nih aku balun sakan...

Tahun nih jugak aku hangkut abg syg p beraya umah jiran2 masa nih la nk tunjuk laki..
Keh3...maksud aku nk perkenalkan laki aku kat jiran2 mna tau ada yg blm tgk lg..
Tapi aku rasa smua dh tau mna satu laki aku al maklum la laki aku menantu yg paling dabOOmm..
Yg lain kurus ja..aku pecah rekOd keluarga heeee...

Tahun nih ada jugak umah kawan2 yg aku x sempat nk p..maaf la dulu masa bujang
boleh la aku p dri pg smpai ptg smua umah kwn aku ja..
Tahun nih udah kena pecah sampai pukoi 1.00pm ja jln2 umah kwn aku..
Lepas pukoi 1.00pm sampai mlm umah kwn abg syg..huhu..
Tapi seingat2 aku kawan jarang dtg beraya umah aku..
Aku ja yg beriya2 p umah lepa..
So tahun nih aku tunggu jgk sapo2 yg tersesat dtg umah aku..
Yg dtg kwn mak aku ja..apa nih mak aku lg glamOr dari aku...

Aku dah x nk membebel lg korang layan la pic raya kat bawah k..



Jejaka2 family kami



Ish2..ceyum sunggoh dpt duit raya kot..


Abg ngan mak aku..


Ayah amponkn chOm & halalkn mkn minum
chom..ades pecah rahsia nma manja tuh..


Bersalam ngan mak buat aku kelu 1000
bahasa hanya air mata ja pganti bicara..


Wan duit raya ..



Muqriz tau buat mulOt mcm tuh ja..


Abg amponkan ayg na..uhuk..


Muqriz seyum ada makna tuh..



Ahad, 19 September 2010

AmpOOn..mAAf..Andai aku yg bersalah..


Ahad 19/09/10..
Hari pertama masok kerja selepas berhari2 cuti raya..sgt malas wehh..
Apakan daya makan gaji klu tauke besaq mau saja aku cuti lg..
Hari nih UUM kembali sesak,padat & ketat ngan manusia & kereta..
Hari pertama plk dtg keja kena drive sndri abg syg cuti..bertambah2 malas aku..

Sebenarnya hari nih x dak niat pn aku nk menulis apa2 kat blOg aku..
TAPI..
Bila aku baca sesuatu kat blOg seseorang rupa2nya aku ada buat salah..
tanpa aku sedari..

AmpOOn..mAAf..Andai aku yg bersalah..Hanya itu yg mampu aku katakan..
Melupakan mungkin tdk..maaf x dpt memberikan yg terbaik....










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...