Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 28 September 2010

Hujan vS si cOmelku...



Kemarin dulu & 2 3 hari kebelakangan nih hujan sangat kerap, lebat &
lama plk tuh..
Dulu umah dekat ja ngan tempat keja skrg umah kat napoH nuh..
Dan pertama kalinya saya melalui jln yg dipenuhi ngan air sampai x nmpak jalan..
Sebelum nih x pernah pun saya mengalami keadaan tuh teruja jgk la..
Heee..sebenarnya aku perak <--- bkn nama negeri ok maksudnya benda yg kita x pernah lalui.. Bila pertama kali lalui kita jadi macam wahhh..mcm nih upanya banjir.. Balik kerja kami terpaksa balik ikot napoh sbb jln shortcut yang selalu kami lalui x boleh lalu air dh naik.Lagipun jalan kat situ agak bahaya sebab pokok2 getah di kiri & kanan jalan slalu ja tumbang x mengira masa..tambah plk klu ujan beserta angin yg kuat bahaya ooOOoo..


Keadaan jalan utk balik umah kat napoh..
Tapi nih x berturap jln kat kg muni berturap..


Walaupun balik melalui jalan napoh kami masih x terlepas dari banjir..
Meredah air ngan penuh hati2 sebab risau jugak kot2 ada lubang ka buat msk dlm
lubang tuh jenuh..
Sampai ja kat umah aku tengok si cOmel aku aik..ilang..


Si cOmel yang cekci..

No plat si cOmel patah mungkin masa meredah banjir.
Dan mungkin melanggar sepihan kayu yang di bawa air..




Dan kalau perasan kat bumper sebelah pemandu ada mcm cat color itam udah terkeluar...
Tuh geram betoi aku korang tau ada pasangan x tau la kekasih atau laki binik
ngah bergurau senda atas moto..
Bila dah bergurau mesti la gelak sakan & moto yang lepa naik pn sat p kiri sat p kanan..
Tiba2 bila kereta aku hampir nk melepasi moto lepa gedebuk..helmet pompuan tuh jatuh..
Aku yg sat tgk jln sat tgk muqriz terus terlanggar helmet tuh nk mengelak pn mesti x smpat..
Lagipn aku ngan muqriz ja dlm keta. Dah la masa tuh dlm pukoi 7.15 aku baru balik keja..
Lambat sikit balik sbb time servis komputer..
Helmet diorang terpelanting masuk utan..ambik ko nk bercanda sgt atas moto..
Aku ngan kejamnya x berhenti pun takot plk aku nnti jadi bnda yg x elok.
Zaman skrg dh x blh nk percaya byk helah org buat utk kepertingan masing2..
Aku ingat si comel x cedera sampai ja umah tgk2 bumper pecah..
Hrummm....redha ja la..

Haaaa...cerita dh lapok tuh baru nk cerita...layan ja la noh..
Dah alang2 cerita pasai si cOmelku..aku belasah la..


Taraaa...no plat baru..
masa aku ambik pic nih abg pomen tuh terkejut
sampai terlOmpat haaaa..
Sib baik x jatuh dlm longkang kat blkng tuh...



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...