Halaman

Peminat Setia ku..

Ahad, 26 Julai 2009

Minyak Selusuh..

Hari jumaat aku balik tido kat umah mak aku kat Felda Bukit Tangga.
Mak nak ajak aku ngan panda ambik minyak selusuh hari sabtu nih
kat kampung Tualang.
Bila sampai ja kat rumah Pak Majid nmpak byk gilO keta kat halaman umah dia.
Nih menunjukkan ramai org yg nk berubat dan lama la kami kna menunggu.
Lama jgk tunggu giliran akhirnya tiba jgk giliran kami.

Pak majid : Yerr...ada msalah apa..?
Mak : Nak mintak pak majid buatkn minyak selusuh
untuk anak nk bersalin bln 8 nih...
Pak majid : O00OO..blh..
pak majid ambik sebotol minyak
dan nmpak jelas mulot pak majid terkumat-kamit mmbaca doa.
pak majid berpesan "mula mlm nih baca doa yg pak majid bg 2.
ambik minyak nih sapu kat perut buat 3 line".
"klu nk bg laki kita rasa pn blh sapu minyak kat perot dia"
nanti bila dia rasa lenguh2 maknanya budak nk kluar dh la 2".
"Nanti bila dh sakit masa sampai kat hospital minum cikit minyak nih"
"Pantangnya kena ingat sampai kat hospital baru minum".
"Bukan apa klu minum awal pak majid takot x dan nk smpai hospital plk"
Mama Panda : aku hanya mejadi pendengar yg setia..
Mak : Alang ingat malam nih buat apa yg pak majid kata tadi.
Mama Panda : ok nanti malam alang buat la...
Mak : Rizal nanti tgk murni sama na.Mak x percaya sgt kat dia.
Bab2 nk mkn ubat nk sapu ubat nih tau sgt dh dia mmang liat.
Mama Panda : Apa mak nih ckp alang mcm 2?
Panda :MySpace Gelak jaat kat aku...


Selasa, 21 Julai 2009

Apa Khabar mu Di Sana.....


2 3 hari nih aku selalu teringatkan kawan lama aku kat tempat keja dlu.
Sekarang susah nk jumpa dia lg.Sebab dia dh x keja dah kat tempat 2.
Lagi pn aku skrg ngah sarat mengandung so nk p umah dia susah la cikit.
Ingatan aku kat dia makin kuat bila aku terjumpa ngan eX Hubby dia kat pasar.
Teringat pahit manis masa kami bersama dlu.
Yang x dapat aku lupa aku kena marah ngan eX hubby dia sbb katanya
bini dia berubah sbb ikot peragai aku.
Huu...jaat kerr aku nih....
Tapi apo aku peduli..
Ko pn kna tnya diwik ko jgk naper minik ko brubah.
Jgn asyik nk tunding jari kat org ja..
MyEm0.Com
Ishh..geram aku...

Aku harap kwn aku 2 sihat dan bahagia skrg dgn kehidupan dia.
Wlupn kehidupan dia byk di uji.Dan aku x pernah menyesal menjadi kawan dia.
Siapalah aku nak menghukum seseorang itu berdosa atau x.
Itu semua hanya hak mutlak ALLAH s.w.t bukan aku.
Aku cuma manusia biasa dan aku jugak pernah melakukan kesalahan.
Aku sbg kawan hanya blh menasihati selebihnya terpulang pada empunya diri utk mbuat kputusan.
Semasa isu kesalahan yg dilakukan menjadi sgt HOT mgalahkan isu seorg artis.
Aku hanya mampu mnahan telinga mndegar bicara2 yg amat myakitkan.
Wlaupn kata2 itu bkn utk aku tapi sbg seorg yg bgelar sahabat aku turut terasa.
Seperti pepatah "Cubit Paha Kanan Peha Kiri Terasa Jua"

Semoga kau tabah mengharungi liku2 hidup...



Rabu, 15 Julai 2009

Aku Dah Cakap BetOi Aku Dah Kawen...

Semalam tengah syiOk layan tv hp aku berbunyi.
Ada msg masok.
Aku dgn manjanya menjerit....

Mama panda : Abg ambik hp ayg sat..
Panda : Nah..2 pn nk suruh org...
Mama panda : Ala suruh ambik hp pn nk mrugut abg nih...
MyEm0.Com
blekk.... kat panda


MyEm0.Com
Aku plk dapat kiss heee...


Errrmm..sapo erkk..msg aku mlm2 mcm nih skrg dh pkol 11.30.Dulu masa bercintan
aku x la heran sgt dpt msg lewat2 mcm nih. Dulu aku laku ooo..pasan plk..
Sejak2 dh bergelar isteri nih aku jarang dapat msg.

Bila bukak ja msg tertera nama Daus..Alamak pakwe lama aku la..

MyEm0.Com
Fuhh..sib baik panda x tgk tadi..

Daus : abg masih sayang sgt2 kat murni..
betul kerr murni dah kawen..
Aku : betoi la buat apo murni nk tipu...
Daus : Owg tetap susah nk terima kenyataan
cakap la betul2 dh kerr blm..
MySpace Aku ckp dah kawen dah la x faham ka...

Tension betoi dgn mamat 2 dari dulu sampai skrg
peragai dia x ubah2.
Suka paksa org mengaku benda yg org x buat...
Masa berpacaran ngan dia aku x pernah
rasa aman langsung.Ada ja benda
yg aku buat di mata dia x betul.
Nasib baik aku x jadi kawen ngan dia klu tidak
tah2 aku sekarang dh bOtak jiwa kacau.




Khamis, 9 Julai 2009

Nih Nak Test Ja k...




Aku cuma nak test Signature nih jadi kerr x...

Kuala PerliS...

Semalam aku ke kuala perlis jemput kakak panda kat jeti.Kami bawak 2 keta
takot x muat plk nnti.Masa on the way p jemput aku naik keta ngan mak mertua ku.
Panda naik sorang.Biasa la aku time pukul 8 mesti dh ngantOk.
Masa bawak keta pn dh x stabil jap kiri jap kanan.Yg menjadi masalahnya
walaupn aku bawak keta macam org mabuk mak mertua aku diam ja.
Kalau mak aku dah lama dia jerit beletiaq mcm2.

Tunggu sambil bergambar
kakak panda yang dok bukit kayu hitam pn hikut jgk

Tengok lepa suruh aku ambik
pic lepa plk dok rapat2 ngan panda
MyEm0.Com

Kakak panda yg kat langkawi dh sampai..

Sebenarnya kak ju pn
peknen jgk...dh 5 bln kot..

Tak lupo pic ngan panda
tersayang hee..
panda nmpak muko ja.

MyEm0.Com

Cinta antara kita...

Rabu, 8 Julai 2009

Dah Mula Kemaskan Barang Baby..






Semalam lepas balik dari tempat keja aku ngan panda hantar anak
buah dia masok asrama.Pidus diberi cuti 2 hari sbb
menjadi mangsa buli oleh kawan2 asrama dia.Teruk jgk
dia kena belasah 5 lawan 1 mana blh kn.
Yang teruknya kena hentam ngan kerusi plastik plk 2
Ermmm...cian..
Masa hantar semalam pn dia masih fObia lg
nmpak ja asrama dia dh gelabah.
Panda cakap kena mintak ubat kuatkan semangat
dh la thn nih dia nk ambik peksa PMR...
Panda terpaksa ambik alih tugas abah dia sbb dia bukan
org cinih dia org pulau langkawi.
Datang sekolah kat kedah sbb dia aktif sukan
bola sepak.


Lepas hantar anak buah panda masOk asrama kami pun balik umah.
Sampai umah rehat jap, panda ckp bg badan sejuk dulu bru blh mndi.
Lepas mandi aku kemas baju2 yg dh mak mertua aku lipat.
Termasuk la baju ngan barang2 baby yg nk di bawa masa aku bersalin nnti.


Jom layan pic...

Baju beli x banyak pn
mak ckp baby cepat besar nnti nk bli baju baru plk.


Nih plk brg2 keperluan yg lain..

Ok x beg baby nih...


Pic masa scan kat hospital mahsuri
jitra..Baby tutOp mukO yerr malu kot..


Aku rasa hari semakin cepat berlalu.Kdg2 2 rasa mcm dok ligan aku ja.
Ades semput aku rasa.Ketaq,seronok semua ada dh mcm rojak dh perasaan aku skrg.
Tapi bila tgk org ada baby aku pn rasa x sbar sgt nk dapat baby.
Tapi bila dengaq org dok citerr pasai pgalaman bersalin mulO la aku cuak.


Mama Panda: Abg ayg takot la dh x lama dh nih...
Panda : Nak takot apa abg kn ada.Nanti abg teman ayg k..
Mama Panda: Betoi ka abg blh temankn ayg.Bukan apa ayg takot abg pengsan plk..
Panda : Eleh..tgk perOt la...
Mama Panda: Abg nanti tolong la bg ayg pntang kat umah smpai hbis na...
Panda : Ayg x kesian kat abg ka mak dok sorang2 kat umah.
nnti abg kna ulang-alik...
Mama Panda: Sbb ayg kesian kat mak la ayg nk berpantang smpai hbis kat
umah ayg.Klu ayg pantang kat umah abg nnti mak kna masak
kesian kat mak.
Panda : X pa nanti abg blh bli lauk kat kedai mak masak nasik ja...
x sabar nk tnggu masa ayg pantang nk mkn sayur ikan haruan..
Mama Panda: MySpace
sapa la yg nk berpantang nih...














Isnin, 6 Julai 2009

Berkelah Beramai2...

Hari jumaat yg lepas aku ngan family panda beramai2
berkelah kat dusun.Aku ngan mak masak gulai rebung ngan pulut durian.
Kakak panda masak bihun goreng.Tak sabar rasanya nk kutip buah manggis,durian
ngan buah rambutan.Selesai ja smua makanan dan minuman yg nk di bawa
kami pun bertolak ke dusun.

Sampai ja kat dusun wahh...byknya buah yg dh masak.Sebaik saja keta berhenti aku ngan
anak sedara panda berebut2 pilih pokok yg nk di panjat.Aku x blh panjat pokok aku cuma kait
buah yg rendah2 ja.X best langsung.Dulu masa blm kawen aku slalu jgk dtg dusun masa 2 best sbb
aku blh panjat pokok sambil mkn buah atas pokok nikmat ooOOoo...


Jom layan gambar2 sepanjang kami kat dusun..

Nampak x ada org atas pokok 2.
Comey x van 2.Kenderaan pengangkut buah.

Tgk la mak BUYUNG 2 ada hati
nak panjat poko.Bawak peyOt pn dh x larat.

Panda dgn penuh semangat
panjat pokok manggis.

Aku tgk panda panjat pokok dari
sambil memekik
"abg hati2 nnti jatOh mcm nangka busuk"
kuiii...kuii..

Nih lah hasilnya setelah di kumpul.

Rambutan pun ada jugak..

Sape sukO mamam buah nih...

Dah ponat panjat pokok masa utk mamam..

Tengok kalau time mkn semua senyum
lebar...tambah2 yg baju kuning 2 heee...

Teruk kn mak BUYUNG makan
macam x pernah jumpa durian..
Selesai acara mkn2.

Kanak2 rebina yg di tugaskn
mengutip buah..

Perot dh kenyang pakat berpOsing plk..

Kakak2 ipo ku.Yg comey 2
anak kakak yg pakai topi 2.

Kalau blh nk mkn sekali ngan kulit..

Pasangan umah kuning serasikn
sama2 bOyOt heeee...

Masa utk mengasingkan buah
yg dh masak ngan yg hampir2 nk masak..


Dah smapai masa utk balik umah.Semua pn dh penat.Lepas mengagih2kn buah
1 utk kau 1 utk aku smpai hbis buah kami pn bertolak balik....

MyEm0.Com
Nak mandi

MyEm0.Com
Pastue gebabOmm..membongkang la..


Khamis, 2 Julai 2009

Semuanya Dah Kembang...

Waktu Kejadian : 1/07/09
Masa : 5.40pg




Bila dh masok bulan 7 bermakna aku tnggal lg sbulan utk mnjadi seorg ibu.
Utk pengetahuan korang tido aku sekarang dh x senyenyak dulu.
Dari pukol 11.00mlm aku tido smpai pkol 6pg aku bgn.
Aku selalu bgn buang air 15 kali pling byk la pling kurang dlm 10 kali.
Kadang2 tue bila dh asyik sgt terjaga bila nk tido balik dh x blh.
Tapi tak perr ujian aku kena sabar.Lagipun aku dah tahu semakin hampir waktu due
aku akan semakin kerap buang air.


Semalam macam biasa aku terjaga dari tido.Aku rasa jari2 tangan aku sebelah kiri ngan kanan kebas sgt.
Bila aku cedok air gayung yg aku pengang jatuh.Aku cuak awat la dgn tangan aku nih.
Aku dh x blh pengang benda berat ka..
Jari aku yg sebelah kanan sakit mungkin sbb cincin yg aku pakai.
Lagipun jari2 aku membengkak.Aku cuba tanggalkan cincin tapi x blh.Walaupun aku guna air sabun cincin 2 masih x blh nk ditanggalkan.
2 3 kali aku pusing2kan cincin 2.Aku mengalah dan berlari2 anak mndapatkn panda
yg sdg nyenyak tido.


Mama Panda : abg huhuuu...tgk nih jari ayg skit... dgn pantas panda bgn smbil mgosok mata....
Panda : mana...
Mama Panda : nie..cincin x blh buang...abg punya pasai la ayg dh ckp x mau pakai
abg sruh pakai jgk tgk...sakit tau dak...
Panda : Jom p bilik ayaq abg nk buang guna sabun...
Mama Panda : ayg dh gna sabun tapi x blh jgk...
Panda :
ayg buat salah la 2 jom biaq abg buat..
menyampah nk tunjuk terrer la 2 huh..ckp dlm ati..

panda guna minyak bio oil,sabun,sunlingh dan losyen cincin tetap x blh buang.
Yg kuar air mata aku ja skit ooo..panda pusing2kn cincin 2 dh la cincin 2 ada batu...
yg geramnya panda blh ckp...
Panda : alamak jari ayg luka la sakit dak...?kena jawab ka soalan 2...x nmpak ka ayaq mata ku dh kuar.. akhirnya cincin x dapt nk ditanggalkan jgk yg aku dpt sakit ja huhuuu...



Nampak x jari bengkak cikit.

Sampai situ ja blh tarik

Kaki pun dh bengkak jugak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...