Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 11 Ogos 2009

Set Bersalin Pilihan Aku HPA...


Aku ngah pening nk pilih set bersalin mana yg nak aku guna nanti.
Panda pun sibuk tanya nak guna set apa.
Panda cakap masa dia ngah kayO baik bgtau nk guna set apO.
Heee..al-maklum la gaji x seberapa.
Akak aku ada bg cdangan aku guna produk yg slalu dia guna bila dia mgandung.
Produk amway..Tapi yg x tahannya produk 2 RM200lbh..

Orang ckp klu bab2 utk kesihatan nih kita x blh berkira.
Aku faham dan setuju sangat.Tapi klu ada lg produk yg murah dan sama
kebaikannya dgn produk yg mahal 2 apa salahnya kita pilih yg murah kan?
Lagi pun byk lg keperluan yg msti aku sediakan utk baby.
Aku pun x nk bebankan panda.Aku tahu klu aku ckp nk apa pn dia msti akan ada kn.
Tapi aku sbgai isteri kna cuba faham keadaan dia.

Produk HPA yg aku beli nih lengkap dgn semua keperluan ibu dlm pantang.
Cuma tak sekali ngan bengkung.Klu nk gunakan bengkung aku kna beli asing plk.
Memandangkan akak aku dh ada bengkung aku ingat nk pinjam dari dia ja.

Nie lah set bersalin 2.
Harap2 pilihan aku x salah.

Memandangkan aku bakal menjadi seorang ibu buat anak pertama aku.
Banyak persedian yg perlu aku buat utk myambut kehadiran org baru dlm hidup kami.
Persedian bukan saja dari segi keewangan,mental & fizikal.
Persedian dari segi pengetahuan pn penting.
Oleh itu panda selalu suruh aku baca apa saja bahan bacaan yg blh mnambah pengetahuan
aku tentang cara2 utk mnjadi seorg ibu.

Aku cukup terharu dapat seorg suami seperti panda.Panda belikan aku sebuah buku bertajuk
PENJAGAAN ibu & bayi.Buku 2 byk membantu aku dlm memahami
tanggungjawab sbg ibu.
Buku itu jgk lengkap dgn pelbagai maklumat dari awal kehamilan sehinggalah
berlaku kelahiran.

Untuk ibu2 yg mengandungkan anak yg pertama.Aku syorkan membeli buku ini byk
bnda yg dpt ibu2 ketahui.

Nie lah buku 2.


Isnin, 10 Ogos 2009

Nak Cuti Kerr..Tak Errkk...

Waktu kejadian masa balik keja smlm.
Aku mengutarakan hasrat aku utk mula bercuti bersalin hari nih.
Tapi segal betoi ngan panda..
Ok ikuti dialog aku ngan panda di bawah...

Mama Panda : Abg esok ayg x mau p keja dh la.
Ayg dh x larat.
Panda : ok ayg rehat kat umah errkk..
Mama Panda : esok abg nk p kja abg hantar ayg
balik umah mak na.
Panda : La awat nk blik umah mak plk.
Mama Panda : X pa la esok ayg p kja jgk la...
MySpace










Ahad, 9 Ogos 2009

Anak Buah Aku Cayang...

Hari sabtue aku balik umah mak aku jab.
sampai ja kat umah ada budak nih dtg sambut...




Budak yg pakai baju belang merah 2.Nama dia muhammad Aqil Zahran.
Anak kakak sulung aku.Aqil rapat ngan aku sbb masa akak aku ngah mgandungkn dia smpai akak aku habis pantang aku yg jga dia.Dan selama 5 bln akak aku tnggal dia d bwah jagaan
aku sbb akak aku kna tukar tmpat kja kat pahang.Sementara dpt umah aku
yg jaga Aqil.
Kalau korang nk tau Aqil nih tlampau aktif smpai smua family aku pnggil dia PELURU.
Punya la berdesup klu main.X senang dia klu diam skejap.

Yg berskirt punk 2 anak akak aku yg no 2.Nama dia Nur Aliya Badrisha..
Aqil klu bjumpa dgn alia msti 5 minit ja blh main skali lpas 2 diorng akan jadi bunga taik ayam
msti gaduh.Yg kesiannya alia la.Dah la kurus kna tolak ckit jtoh bergolek2.

K la berbalik pada citer mula tdi.Masa smpai ja kat umah Aqil dgn lajunya
blari mndapatkn aku...


Aqil : Yeye...alang balik..Alang beli apa kat Angah..
sambil pelok aku..
Alang baby alang bila nk keluaq..
Angah nk culik baby alang ...
Aku : Hee..alang x bli apa pn la utk angah..
alang x tau plk angah pn blik umah tok..muka angah dh mcm kerang bucuk..
Baby alang x nk keluaq lg la angah..
Nanti klu alang dh ada baby alang dh x mau kat angah dh..aku melawak ngan angah..
Aqil : MySpace uwaaaa...alang jahat..
Aku :MyEm0.Com alamak teriyak plk..diam2 alang
lawak ja la.Alang syg angah ala bucuk2...
Aqil :MySpace terus dia diam sambil seyum2...
Aku : Angah nih mai tgk alang bli burung kat tok wan cantik ooo...
Aqil : X mau angah pn dh ada burung dh..burung angah pn cntik la...
MySpace
Aku : Bila masa angah beli burung x habaq kat alang pn..mna burung angah?
Aqil : Nih burung angah...sambil pengang anu dia..
MySpace semua org gelakkn dia..teruk btoi angah nih..

Aku balik umah sat ja.Balik hantar burung chinta utk ayah aku.
Tapi lupo plk nk ambik pic burung 2 nnti aku ambik errkk.
Korang nk tau x naperr burung 2 d nmakan
burung Chinta.
Sebab burung 2 sgt2 la rOmantik
asyik bersium aja.heee...


Khamis, 6 Ogos 2009

Kereta..OooOO..Kereta...

Pagi tadi bangun pukul 6.00 bukak paip bg air dlm kolah penuh.
Ambik baju utk di iron.Dah siap iron alamak lupo plk hari nih hari khamis
panda pakai baju batik ishh...kna iron lg.

Selalunya panda siap awal dia akan panaskan injen keta dia dlu.Panda kalau ngan keta
habis meter la.Kdg2 tue sampai mlampau2 syg keta.Pukul 12.00mlm pn panda sanggup
mandikan keta dia.Pernah satu hari 2 aku marah panda mandikn keta mlm2.Bukan apa
x elok main air lewat2 mlm.Nak tau x apa panda jawab bila aku marah dia.
"Ayg cemburu kerr abg lebihkn keta dari ayg?aku jawab...
"takde maknanya ayg nk cemburu nnti nak tido mlm abg cari ayg jgk kan"Panda senyum...
"Pandai ayg abg nih.."
"Baru nak tau ka..ishh..ishh..kesian.."

Dah settle semua keja kat umah baju dh sidai,katil dh kemas,tingkap dh bukak dan
yg paling pnting ubat dh mkn.Klu aku lupa mkn ubat aku akan di ceramah dari umah sampai tmpat kja.
Aku dah bersedia nk p kja mak mertuaku bekalkn goreng pisang heee..hee..
Cian mak mertua dpt menantu malas mcm aku..Nasib badan..

Tak tau pasai apa keta panda buat peragai pg nih.Klu panda perlahankan keta mesti
injen keta dia akan mati.Asyik2 mati,mati dan mati ja.Aku tgk muka panda dh btukar color.
Mulot panda pn aku tgk terkumat-kamit tapi aku x dpt nk dgar apa yg dia ckp.
Mungkin panda x nk aku dgar apa yg dia ckp.Takot aku pelecehkan dia la 2.
Sebab sblm nih panda slalu ckp keta dia paling bagus x pernah meragam.










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...