Halaman

Peminat Setia ku..

Khamis, 30 April 2009

tag....

1. Nama awak boleh dikatakan sempena nama siapa?
Murni dari mak kalsom plk name mOyangku...
2. Kali terakhir awak menangis?
28/04/09 8.15am ayah sakit..x nk p hOspital plk 2..degilll...
3. Awak suka tulisan awak?
suka la ...awk pn kena sukO tau...padan mukO tanya sgt kn dh kena paksA

4. Makan tengahari yang digemari?
bihun sOp...wlupn mkn hari2...

5. Awak akan berkawan dengan diri sendiri jika awak adalah orang lain?
klu aku kenal mesti la aku kwn aku kn baik...

6. Sarcasm?
x suko tapi klu dia jolok sarang tebuan.x kn aku nk diam...
7. Setuju dengan kempen memboikot barang Yahudi? Barang yang susah untuk boikot?
setuju2 .... mampOs ko Yahudi gok...

8. Bijiran kegemaran?
honey stars ...

9. Ais krim?
suko yameee....

10. Perkara pertama bila melihat orang lain?
muke .. eee ... tahi lalat aku santik lg dari ko...
11. Merah atau merah jambu?
dua2 x suko

12. Paling awak rindu?
My baby..
13. Mahu orang lain selesaikan soalan ni?
kalau rajin macm aku silakn la...


14. Warna kasut?
hitam...koko
15. Sedang mendengar?
khabi khushi khabi gam ....


16. Warna pilihan jika awak ialah crayon?
putih x kn habis....

17. Orang terakhir waktu berbual dengan telefon?

kak ipO
18. Suka tak orang yang beri soalan ni?
sukO bagat..lagi sukO gaduh ngan yerr...


19. Sukan?
Game...spOngebOb
20. Rambut?
paras dada..
28. Mata?
paling santik
29. Kaca mata?
aderr ... nk beli sendiri la..wekk..
30.Makanan?
semua aku balun..


31. Cerita hantu atau happy endings?
cerita hantO sbb aku x suko nageh..wlupn aku mmang kuat nageh..

32. Movie terakhir?
BOHSIA ..... jgn jadi bohsia doh..
34. Musim panas atau sejuk?
kita hanya hambaNYA x bisa memilih..
36. Pencuci mulut?
buah-buahan..


37. Paling tak suka cakap?
mcm kelin dh la hitam ckp pn hudOh..
38.Buku?
skrg buku pa & ma....

39. Apa ada di atas alas tetikus (mouse pad)?
mcm2 ada...


40. Apa yang awak lihat di tv semalam?
Suara siswa sbb panda ada kat sana..


41. Lagu?
lagu 2 la lagu mana lg...


42. Jarak paling jauh dari rumah yang pernah awak pergi?
thai...
43. Lahir di mana?
felda bukit tangga...
44. Tag orang lain?
x baik kenakn org...sapa yg baca tag aku nih...sila jawab balik...


Isnin, 27 April 2009

JIWANG KARAT...

Dulu aku sering mempersoalkan kebahagiaan untuk ku Aku rasa dunia ini sungguh tidak adil Kerna tidak mengizinkan diriku merasai kebahagiaan yang aku impi2kan Hari2 yang kulalui penuh dengan tanda tanya "Dimanakah Kebahagiaan buatku?" Tapi setelah kau hadir dalam hidupku Baru aku mengerti dan mempercayai Bahawa kebahagiaan sememangnya sudah tersurat dan tertulis untuk setiap insan di bumi ini Hanya kita yang tak mengetahui bila dan dengan siapakah kebahagia itu akan kita kecapi Sekarang aku tidak mempersoalkan lagi tentang BAHAGIA Kerna aku sudah menemui kebahagiaan aku iaitu kau.....


Bukti cinta dan kebahagiaan kita akan lahir nanti insyallah..
Aku harap kita akan dapat menjaga dan mendidiknya sebaik mungkin




Rabu, 22 April 2009

CEPATNYA MASA BER LALU...

Err..kenaperr erk sekarang nih cepat sunggoh masa berlalu.Esok dah hari khamis aku rasa
baru sgt ja minggu lepas aku majuk kat panda sebab x nk balik umah aku.
Tapi aku tau bukan dia x nk balik tapi dia ada masalah ruponya.Yerr panda naperr erkk..
aku x tanya dia dlu.Tapi aku mcmnih la bila nk balik umah ja menda lain aku dh x pikir yg aku
tau nk sampai umah mak ja.TErima kaseh aku ucapkn buat geng cokodok yg mayak
kasi nasihat kat aku.Aku amat2 hargai tq..Jap lg aku blik keja aku nk singgah umah mak.
Tadi aku kol mak ngadu aku muntah kat tmapt kja.Mak ckp jap lg blik umah mak buat cok udang.
Wah berbunga ati aku nih...k la aku nk blik dh nk mkn cucur udang...babai..

Selasa, 21 April 2009

BannEr Kenduri Dulu..

Cantik x banner nih? Last minit aku edit.2 pn sbb adik aku asyik tnya ja banner yg aku ckp nk buat 2.
Di sbbkn mayak bnda yg aku nk buat banner aku tlupa.Nasib baik ada
bos ksygn aku.Dia yg tolong buatkn aku cma edit ja.Yg bestnya banner nih
bos aku blanje.Aku cetak 4,2 umah aku 2 umah panda...sekarg banner nih masih lg tergantung dlm blik tido kami.

Isnin, 20 April 2009

KUAR BELI BARANG....

Semalam wlupn ujan turun mencurah2 membasahi bumi.Aku mak panda & ayah panda
kuar jugak ke pekan kecil berhampiran utk mmbeli keperluan harian yg sudah habis.
utk mengelakkn berlakunya pmbaziran aku myenaraikan brg2 yg perlu di bli.

  1. milo
  2. sabunmandi & sabun basuh baju
  3. sorfland
  4. sunlight
  5. susu
  6. bawang merah
  7. cabai kering
  8. tepung
  9. ubat nyamuk & shieldtOx
  10. maggi

Nih la antara barang2 yg telah di bli semuanya RM76.90

Santik x baju nih.kakak panda yg kasi.
bila org yg santik pakai baju otomatik nmpak
santikkan kwn2..ade yg jeles la 2..

Mak labu..
nih dah balik umah dh pn.
tapi mood nk bgambar masih ada.

Nih yg terakhir.
selamat mencuci mato...

Ahad, 19 April 2009

Panda Lawan Boling...




Layan gambO dulu..


Geng panda

Antara kumpulan yg bertanding

Antara wanita2 penyeri pertandingan

Gaya seorg Jagoh boling

Aku tau mesti korang cri aku kn..
aku x de kat citu aku dok blkng skali
x kuasa aku nk join ngan bdak opis
panda..

Hari sabtu x ingat plk aku bila tarikhnya..aku tmn panda yerr ada perlawanan
boling antara bdak2 opis dia..
boring gilo tapi bila panda tanya aku seyum ja..
Nak tunjuk baik konon.Sampai 3jam aku tunggu aku dh naik merOyan kat belakng.
Aku msj panda"abg ayg nk p tOilet jap"
tett hp aku bunyi panda blas "ok hati2".
sebenarnya aku bkn p tOilet aku p ronda2 kat bwahtgk baju tgk bra wajib 2.
Lama jgk jln2 aku tersedar setelah bahu aku di sentuh.
"ambOi lamanya p toilet ceng x putus2 ka"
Upanya panda yerr kata dh hbis main boling dh.
Aku teyum ja soory..



Isnin, 13 April 2009

13 APRIL 2009 3.48pm



glitter-graphics.com

Hari bahagia aku...


TengOk ape tue..


Cak..heee..

My mother and may daddy..

Kawan2 aku...pilih2..

Masa bercinta..huhu..

Tue lah serba sikit tentng aku.Dulu aku sering mempersoalkn
kebahagian yg ku rasa x pernah wujud dlm
dri aku.Tpi kini setelah aku di anugerahkn kurniaan yg
x terpikul oleh aku(PANDA).Baru ku tahu,baru ku percaya bahawa setiap
manusia d muka bumi nih sudah d tetapkn kebahagian masing2.
Cuma bila dan dgn siapa kebahagian itu akan kita rasai dan temui tidak kita ketahui.
Aku bahagia sekarang wlupn kadang2 kami slalu bercakar,
tpi itulah yg selalu mgajar aku erti sebuah ikatan suami isteri.
Aku percaya dlm bahagia ada dukanya & duka x selalunya berpanjangan.
Sekarang alhamdulillah aku dh 5 bulan mengandung.
Cuma ini yg mampu aku bg utk insan yg amat aku syg (PANDA).
Semoga ia akan selamat di lahirkn nnti
sebagai bukti kaseh sayang
aku ngan PANDA.

glitter-graphics.com


Ahad, 12 April 2009

PENGALAMAN PERTAMAku...

Ermm..masok bulan 4 nih aku genap 5 bulan.Macam2 pergalaman yang aku rasa.
Pahit manis macam2 rasa.Dah 5 bulan cepat betoi masa berlalu due aku bulan 8.
Uwaa..time 2 aku kena pantang banyak makanan yang sedap2.Tapi aku dah plan
awal2 dh.Aku nak suruh ayah ngan mak buat lemang ngan serunding sebelum aku
bersalin heee...hee..pandai x aku.Aku ada bgtau PANDA tentang cdagan baik aku nih.
Korang nk tau yerr ckp apa."Ala apa susah kita beli ja kat tepi jalan nanti" (hampehkan)
Tobat aku x nak.Dah bertahun aku hidup lemang ngan serunding ayah ngan mak la yg paling "MANToP" yg pernah aku makan.Betoi la PANDA ckp kesian kat ayah ngan
mak lgpn ayah x berapO sihat.Tapi apo guna ada laki tolong la ayah bakaq lemang.

Masa mula2 peknen ujOng bln 12 thn lpas 2 la pgalaman yg x akan aku lupa.
Aku mengalami alah yg teruk sampaikan aku terpaksa berhenti kerja. Apa yg aku makan pasti akan kuar balik termasuk la air.Masa 2 aku rasa teruk sgt.
Nak makan pun jadi takot.Tapi masa dalam alah 2 aku seronok sbb masa 2 aku
d jaga macam budak kecik heee...dunia ana yg pnya la...

Khamis, 9 April 2009

Mengandung pun dapat bonus...

Mengandung pun dapat bonus...




SEMUA wanita mengandung di Britain layak untuk menerima 'bonus bayi' iaitu bebas cukai sebanyak £190 (RM999) yang diberikan oleh pihak kerajaan.

Namun, bagi melayakkan penerimaan bonus itu, wanita yang mengandung perlulah mendapatkan pengesahan daripada doktor untuk menerima bayaran selepas tempoh 25 minggu mengandung.

Bayaran yang dikenali sebagai Geran Kehamilan Kesihatan itu tidak akan memberi kesan kepada cukai atau kelebihan lain yang layak diterima.

Tujuan pembayaran bonus itu sebenarnya adalah untuk membantu wanita mengandung membiayai kos mengekalkan kesihatan sepanjang peringkat kehamilan.

Jika seseorang wanita itu mengandung anak kembar, nilai bayaran bonusnya masih tetap sama.

DULU & SEKARANG...


Nih la umah aku.2 keta ksygan aku.yg menyebuk ngan kuda yerr 2 ank buah aku aqil.
kami panggil peluru sbb nakal teramat.


Nih aku masa umur 20an hee..

Aku ngan OnniE teady bear kesygn aku

Teman kawan make up utk majlis perkahwinan.

Ini dia permaisurinya.

Masa keja kat kedai gift.

Masa keja fotocOpy..

Kawan baiku''NuOOn & Hubby

Sama cOmey sama santik hee..my best friend.

Isnin, 6 April 2009

KE LUAR NEGARA...

Hari sabtu baru2 nih aku panda ngan akak yerr p THAILAND.
Saja p shopping baju ngandung kat sna.Best jgk kat sana
cma cuaca kat sna lg pnas dri kat cni.Sebelah ptg plk ujan
ngan lebatnya.





Panda tanya nk tuko wett brapO.Aku jawab rm200 dh la.



Untuk sampai kat tempat shopping kami kna naik tut2.



Aku dan kakak ipO


Dah sampai tmpat shopping.

Cantik2 kan baju

SAntik baju orange 2..


Kakak iPo ngan hubby yerr


Panda pn sibuk nk bergambO

TengOk semangat x akak aku nih pilih baju.


Penat sudah..


Khamis, 2 April 2009

BERITA GEMBIRA.....

Waktu kejadian 2.15..
Ringg...hp bergedik..
Kak A:salam alang..
AlanG:wsalam..ermm..ada perrr..
Kak A:ish alang nih mcm x suka ja kak tipOn..
nih nk bgtau kak ja pn dh peknen mybe bln 12
nih due.heee..mak dapat 2 cuCu...
Alang:ya ka..hee..tcapai jgk hasrat alia nk adk.
syiOk la dia.lpas nih x la brebUt adk ngan aqil lg.

glitter-graphics.com

sebenarnya kakak aku yg nO 2 pn dh d sah kn mgandung.
bgs la anak yerr si alia 2 sbuk sgt nk adk bla yerr tgk ank
kakak sulOng aku dapat adk bru.kakak sulOng aku dh ada
3 ank smuanya laki.kakak yg tgh plk ada sorng ja ank
pmpuan.lpas aku dpat brita dri kakak sulOng aku..
panda plk kol ckp kakak dia yg kat langkawi pn nk dapat
baby jgk...

glitter-graphics.com

hee...murah rezeki family aku..aminn..tumpang gembira..





Huuu..huu..klu semua org
bkumpl kat umah ada satu
menda yg x brapO best.
nk tau x pasai apa.Bkn
pasai kna layan lpa.Itu
dh wajib aku x kisah.


tapi...aku kesah sbb...



kna silent smuanya mna best...haaa..haaa...jgn mare...

UDAH 3 TAHUN ARWAH PERGI..



Hari nih umah aku bakal riuh ngan sanak sedare sbelah
panda sbb hari jumaat nih family panda akan mgadakn
kenduri arwah ayah kesayangan lepa.Ada yg blik dari pendang
ada yg dri alOq star dari bkit kayu hitam mybe smpai mlm kot
lpas tutOp kdai.dri sanglang pn ada.abg slong yg kat slim river mybe x blik kOt.yg kat s.p 2 pn rsa2nya x blik.pling jauh pn dari langkawi..Dri lngkawi ada 2 fmily...


Oleh yg demikian aku skali lg menghebOhkn benda yg x brapO nk
best nih.klu nk tgk pic knduri hri ahad nih k...tata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...