Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 27 Julai 2010

Tiba-tiba Rasa Macam Mengidam ja...

2 3 hari keberlakangan nih aku selalu ja bgtau incik suami yg aku teringin nk makan
meegi pama. Dah lama x makan meegi tuh x tau la kenapa rasa teringin sgt nk
makan psttt...korang jgn ckp aku ngidam peknen k.
Yang sorang tuh pn aku dh sempot..keh3..Insyallah tunggu muqriz pndai berdikari dlu..

Dan ada hari tuh aku dengan penuh semangat mengatur langkah ke kedai utk memborong
meegi pama tersebut.Terkejut gilO aku bila aku tanya harga meegi tuh sebungkus
RM1.20 pehhh..biaq betoi..
Seingat aku dulu meegi tuh sebungkus 7 kupang ja (70sen) terus aku x jadik nk beli..
Balik umah sambil mulOt dOk pOk pek..pOk pek..
Contoh2 ayat pok pet..biaq betoi dh RM1.20 sebungkus mahainya..
Macam x percaya ja.. Tauke kedai nih klu pn nk cpt kaya agak2 la..
Terus aku mengadu sama mak mentua aku..heee..
Mak aku ckp kedai tuh memang nk beli banglO agaknya sebab tuh brg2 mahai sgt..
Sekali mak aku kasi ayat lg pOwer wehh...
Niat nk makn meegi Pama terus terkubur mcm tuh ja..

Dan semalam ngah dok layan muqriz main.. Incik suami ckp dia ada beli meegi Pama..
Aku tanpa di suruh berdesup p dapur nk masak meegi haaa...


Nih la rupa meegi tuh korang pernah mkn x?
Kalau yg suka mkn pedas tuh boleh la
try sedap..


Bahan2 utk buat meegi...
Telur wajib 2 biji k..
Baru ckp syarat..
Pic meegi yg udah siap dimasak
x sempat nk ambik sbb
dh hbis kna gap




Isnin, 26 Julai 2010

Sabar..

SABAR...

Korang rasa sifat nih ada x pada diri korang..

Korang rasa sifat nih penting x utk di pupuk dalam diri seseorang...

Apa pendapat korang tentang sabar..

Heee...tiba2 ja kan aku keluarkan topik nih plk. Korang rasa pelik x?

Ermmm...entah la 2 3 hari nih aku rasa mcm aku semakin berkira dengan sifat sabar aku..

Aku banyak belajar dari kawan kenapa kita harus BERSABAR...

Macam2 artikel yg aku baca utk memperbanyakan lg segala benda yg harus aku tahu..

Semakin banyak aku membaca baru aku sedar bahawa untuk hidup bahagia kita harus

banyak bersabar..dan harus byk berkorban..

Sebagai seorang manusia aku punya hati dan perasaan.. Sifat sabar ku semakin menipis bila

ada yg ambik kesempatan bila aku byk bersabar,byk berkorban dan byk mengalah..

Tapi aku masih mampu bersabar wlupn belum pasti sampai bila..

Aku berusaha untuk BERSABAR dengan perkara2 yang aku x suka..

Isnin, 12 Julai 2010

Luahan Hati Seorang Anak....

Semua orang dalam dunia mengimpikan keluarga yang bahagia. Namun tiada siapa yang dapat menduga sampai bila sesebuah keluarga yang di bina bisa terus hidup dengan bahagia aman dan damai. Dan aku sgt sedih bila terbaca satu luahan hati dari seorang anak yang ibu bapanya ingin berpisah.

Hari2 yang dilalui kelihatan gembira seolah2 tiada sebarang masalah yg menganggunya. Namun hati seorang anak merintih dalam diam. Menyembunyikan apa yang di rasa, mungkin dia fikir dia perlu kuat kerna dia anak yg sulong..mungkin dia juga tidak mahu mamanya tahu betapa dia sedih dengan apa yg berlaku..Dengarlah dunia luahan hati seorang anak..

HIDUPKU DI DALAM KEKELIRUAN...

AKU SAYANG KEDUA IBUBAPAKU...

WALAUPUN AKU MENYALAHKAN SALAH SEORANG DARIPADA KEDUA-DUANYA

SEMUA KEJADIAN ,PERCAKAPAN, KESEDIHAN DAN UGUTAN TERJADI DIHADAPAN AKU DAN ADIK2

MEREKA JUGA MUNGKIN SEPERTIKU ATAU SEBALIKNYA..

KESEDIHAN DEMI KESEDIHAN TELAH DIRASAI OLEH AKU

AKU CUBA KUATKAN DIRI MENEMPUH KESEDIHANITU..

WALAUPUN HAKIKATNYA SANUBARI AKU HANCUR BAGAI DIREMPUH..

DAN TIADA SIAPA YANG TAHU..

WALAUPUN AKU MENYALAHKAN DIRINYA..

WALAUPUN AKU BERDENDAM DGNNYA..

NAMUN...

DIA MASIH BAPAKU...

WALAUPUN APA YANG TERJADI..

HAKIKATNYA ...

AKU RINDUKAN KASIH SAYANG SEORANG BAPA...

Aku harap dia kuat melalui hari2 mendatang..insyallah aku akan sentiasa memerhati dan akan menjadi pendegar yang setia utknya.. Semoga kau akan berjaya dan semoga setiap urusanmu didunia dan akhirat dipermudahkan jalannya..

Khamis, 1 Julai 2010

SerOnOK wehh..

Salam semua kawan2 blog lama murni x tulis sesuatu kat sini bukan murni dh tinggalkn blOg.
Tapi sekarang murni ngah sibuk dgan kerja yg byk sgt..
Membuat persiapan lab2 komputer kat UUM utk student2 baru...
Fuh..penat gila dalam bulan servis nih..mcm2 kerja kena buat tapi best sgt sbb dpat buat
kerja rmai2..
Masa bulan servis nih la kami dapat berkumpul dan kadang2 rehat sekali..

Dan yg paling best dalam bulan 6 nih murni sambut besday yg ke 26thn..
Alhamdulillah..dalam usia 26thn murni dh dapat sebuah keluarga yg bahagia..
Tapi adat rumah tangga la sedangkan lidah lg tergigit inikn pulak keluarga murni..
Ada jgk kdg2 tuh timbul masalah antara kami..bermasam muka sat2 tuh dh biasa la heee...
Murni jugak dh mempunyai seorang anak lelaki yg berusia 10bln..
Dia lah penawar suka duka muni.

SerOnOk sgt besday tahun nih kat tempat kerja ada member belanja mkn kat marrybrOwn..



Nie lah kawan murni yg belanja muni mkn..


Kami makan nasik lemak...


Hati ngah senang..


Dan dengan x disangka2 kat umah pn murni dapat kejutan jugak family buat makan2..
Rupanya mcm nih rasanya gembira sambut besday...
Masa umur 26thn baru murni dapat rasa heeee...
Sila layan pic di bawah ...


Makanan utk besday murni..


Muqriz pn x mau lepaskan peluang..

Sudah ja mkn kat umah abg syg ajak kuar..heee..kat umah dh celebrate skrg masa utk
celebrate kat luar plk..
Abg syg ajak mkn kat pizza hut..kami pesan mknn yg simple2 ja.
Habis ja pesan makanan abg syg suruh tunggu sat dia nk p beli brg katanya..
Lama jugak abg syg kuar ada la dlm setengah jam makanan pn dh sampai
dia masih x nmpak batang idung..
makin lama menunggu murni makin rasa panass..wlupn kat pizza hut tuh ada aircorn..
Dalam hati agak2 nk meletOp abg syg dtg depan aku sambil bawak sesuatu
yg selamat nih aku nk sgt..


LaptOp tOshiba...seronok gila aku rasa masa tuh
mcm nk lOmpat sampai bumbung ja..haaa..


Tuh tgk la senyum smpai x habis kat bibir tuh
muahaaa..

Muqriz pun gembira dapat makan sup cendawan..


Kami pesan simple2 ja sbb dh kenyang


Terima kasih abg syg sebab bagi hadiah best gilO...
Satu lg bila nk bOh tenet plk
heee..





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...