Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 30 Jun 2009

Sebelum Ku Menutup Mata...

Hari isnin mlm selasa aku tgk citerr " Sebelum Ku Menutup Mata..." kat AStro.
Cerita nih mengisahkan seorng wanita yg sudah berumahtangga dan mempunyai anak.
Kebosanan mnjadi suri rumah sepenuh masa menyebabkan dia mula melayari internet.
Dia mula berjinak2 dgn dunia chatting.
Akhirnya dia berkenalan dgn seorg jejaka hingga menyebabkan dia hamil anak
jejaka tersebut.


Sebenarnya cerita ini mengingatkan aku pada seorg kawan.
Cerita hidupnya hampir sama seperti cerita " Sebelum Ku Menutup Mata..." kadang2 aku rasa bersalah
kerana aku yg mengajar dia melayari dunia chatting.Sehingga dia mengenali ramai lelaki.
Bukan niat aku nk ceritakan kisah hidup kawan aku sendiri.
Apa lg cerita ini mengaibkannya.Aku cuma hairan kenapa HATI seorg wanita boleh berubah sekelip mata.
Walupun sudah mmpunyai sebuah keluarga bahagia.

Mungkin disebabkan ini ada sesetengah suami yg melarang isteri mereka melayari internet.
Pada pendapat korang plk mcmna erkkk....




Ahad, 28 Jun 2009

Sukar Untuk ku Tempuhi...

Kenapa la semua nih terjadi kat aku?
kenapa la aku bodoh sgt sampai msj yg simple mcm 2 pn aku x faham.
Siapa yg dapat tolong aku mbersihkan nama baik aku.
Aku malu di perlakukan seperti itu.

MyEm0.Com

Aku tidak menyalahkan sesiapa dalam hal nih.
Aku akui...
AKU CUAI...
Aku hanya mampu menjadi batu.
Ketika di marahi..
Aku sedar dia menjalankan tugasnya.
Aku sedar sekiranya dia tahu perkara yg sebenar.
Tak kan setega itu dia berkata2.
Aku tahu dia pun terkena tempias.

MyEm0.Com

Air mata aku sgt murah...
Aku menangis... MyEm0.Com
Aku x dapat nk terima kata2 yg ku dengar tadi.
Bukan aku x mahu menerima teguran cuma aku rasa caranya....
Kenapa menyalahkan kandungan aku...
Sesungguhnya aku tidak pernah menjadikan kandungan aku sbg satu alasan utk aku tidak melakukan kerja.
Maafkan aku diatas kesalahan dan kelalaian aku..
Maafkan aku sekiranya beban kerja ku menjadi beban mu...

Aku relakan semuanya...
Sebagai satu pengajaran..
Untuk aku tidak lalai lg..













Khamis, 18 Jun 2009

Hari2 Yang Ku Lalui...

Tak ada apa yg menarik sekarang.Cuma aku bertambah teruja nk tunggu saat
kelahiran baby pertama.Aku bertambah semangat bila melihat viruspadu
selamat melahirkan seorg baby pampuan yg amat comel.
Dalam masa yg sama aku juga rasa takut yg amat sgt bila memikirkn
lg 59hari lg aku akan bergelar ibu.Baby ku sekarang bertambah aktif mybe sbb
dia lelaki byk pergerakan yg dia buat sgt kuat.kadang2 masa aku tido pn aku blh terjaga
bila dia bergerak.Aku byk melayari web2 yg berkaitan ibu mengandung utk mnambahkn
ilmu bab2 ibu mengandung nih.2 pn setelah berjuta2 kali di leteri oleh panda supaya
byk mbaca khususnya tntng tip2 ibu mengandung anak sulung.

Perut pn dh smakin mmbesar so pergerakn aku pn bertmbah slow.Dlu aku suka window shopping tapi skrg wlupn di ajak oleh panda aku dh x kuasa lg nk berjln.Ermmm..
klu korang nk tau nih la saat yg pling panda suka.Brang2 baby bk jgk yg aku dh bli.
Cuma tinggal brg2 utk aku ja.Aku nih jenis yg liat sgt mkn ubat klu dmam aku cma dok umah
ja cuti smpai dmam lega.Tapi skrg aku tpaksa jgk mkn byk ubat utk aku ngan baby.



Selasa, 16 Jun 2009

BORING LA......

http://www.mylivesignture.com/signatures/54487-199-0FCA81E16C631468E65F0996EEA78E3C.png


aku ngah teman kwn aku buat webside.kira aku nih jadi
pernasihat x bertauliah la heee...
aku bg cdagan ckit2 ja..


MyEm0.Com

Ahad, 14 Jun 2009

PISANG & HATI...


Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci.

Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

"Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya" beritahu Cikgu Maryam. Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg.

Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungut dan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk. Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.

Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.

"Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama seminggu?" tanya Cikgu Mayam. Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur, makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

"Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu" beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik darpada membenci.



Moralnya, jangan letak pisang dalam beg. Jangan simpan kebencian, dendam kesumat dan apa-apa yang mazmumah dalam hati.. Macam pisang yg makin membusuk, begitu juga hati.

Isnin, 8 Jun 2009

test;,l,mom

SEMBANG KOSONG....

http://www.mylivesignature.com/ 54487-192-4EABABF85B11B57F3F28D5DF4482DDC6http


Hari2 yg aku lalui kini semakin byk cabaran dan dugaannya.
Kadang2 aku rasa x mmpu nk teruskn lg.Tapi bila aku tgk
panda yg bersemangat menunggu kelahiran anak ptamanya
aku kuatkn jua semangatku.
Panda semakin bersemangat bila dia tahu baby yg bakal lahir
nnti baby boy.Panda ckp x sabar nk main bola ngan dia,
x sabar nk p tgk bola kat stadium sama2 & mcm2 lg yg panda ckp dia x sabar
nk buat bersama2 baby.Aku hanya mmpu tersenyum mlihat gelagat panda
mcm budak2 plk.Aku plk slalu sgt x sihat 2 3 hri nih.Kadang2 pukol
9mlm aku dh tido.Aku rasa letih sgt pada hal aku x la bua keja byk sgt pn.
Kat umah baju panda yg basuh.Aku sidai ja,klu bab lipat plk mak
mentua kesyngn aku yg lipatkn.Aku cma ambik & smpan dlm almari ja.
Bab2 masak plk dlu slalu jgk aku msk tpi skrg byk beli kat luar ja.
Lagipn kami hnya tinggal btiga dlm umah 2.
So,slalunya buat kuih @ mkn roti ja mlm kami dh x mkn.
Memandangkn panda sekarg dlm proses menurunkn berat badannya.
Tapi aku salalu marah klu dia x mkn.Risau plk aku klu dia skit nnti.
Giat sunggOh panda nk kurus.Agak2 korang blh bjaya x?

Ahad, 7 Jun 2009

HARI MINGGU YG MELETIHKAN....

Ades sepanjang cuti sek nih byk sunggOh undangan knduri tawen.
Kawan2 sek dlu pn byk yg jmput dtg knduri diorng.
Tapi aku mntak maaf sgt sbb x dpt mnghadirkn diri.
Bila d kawen nih apa2 kputusan kna d pertmbngkn dlu.
Lgpn tarikh knduri byk yg sama hari so kdg2 dlm satu hari tue 5 knduri kami tpaksa p.
Jadi ada la jgk 1 2 knduri yg termiss.
Penat gilO mak buyOng la katakn jln byk skit dh smpOt.
Aku sruh panda p ngan mak dia ja dia ckp nk aku tmankn jgk.
Tapi btoi jgk nnti kesian plk bila org lain bawak binik dia p ngan mak ja...
Laki aku kn glamOr la jgk so byk org yg nk tgk binik dia.
Dengan perasanya aku ckp mcm 2...

Rabu, 3 Jun 2009

MELAWAK TAK KENA GAYA

Lepas tgk wayang panda ajak beli pencuci muka.

Panda:Ayg jom beli pncuci muka.abg tgk ayg gna pncuci safi
x dak prubahan apa pn.
Mak panda:Pncuci safi ada byk lg la abg,x kn nk bli yg bru plk kot..
Panda:Awatnya klu bli yg bru pn dh yg 2 x ssuai utk muka ayg
kna tukar la.
Mak panda:Ikot abg la..

Masa panda ngah asyik memilih pncuci muka utk aku.
dtg seorg jurujual.Dia tegur abg aku dlu...


Jurujual:YE..abg blh sya bntu abg nk bli pncuci muka ka?
kat area nih smua pncuci muka pmpuan ja.
sebelah sna pncuci utk lelaki.
Panda:Heee..sya mmang nk cari pncuci muka utk pmpuan
nie utk isteri sya.
Jurujual:Oooo..mcm 2 ingatkn utk abg tadi.
sya cdangkn abg gna pncuci nih.
pncuci nih ssuai utk org yg kulit muka bminyak mcm akak.
Klu abg x yakin dgn pncuci nih abg blh gna sampel set.
Ermmm....sapa la yg seharusnya diberi nasihat nih.aku yg nk guna nama PANDA ja yg dia dok sebut. MySpace

Panda:Klu dh adk ckp mcm 2 sya plih yg nih tapi sya cma nk pncuci ja
pek besaq.
Mak panda:Abg awat abg x bli sampel set yg budak 2 sruh bli tdi?
Panda:Abg knai bini abg mcmna sbb 2 abg x mau bli yg 2?
ayg bknya rajin sgt pn nk pakai toner ngan krim smua 2.
Mak panda: Apa abg cakap..... MySpace klu mcm 2 abg ceraikn ayg.Dah abg tau ayg pemalas... MySpace.

Panda:Apa ayg mengarut nih...
MySpace
Dgn mukO yg aku x pernah tgk sblm nih...Gerun siOt..Cuak aku...
Mak panda: Ayg nk mlawak ja x kn x blh kot.. Cuba menjernihkn suasana...Tapi hati aku dh kecut...

MySpace
Panda:Banyak lagi benda yg blh buat lawak.
Awat sampai sebut CERAI.. Dgn sOra yg sgt serius...
Aku sepanjang perjalanan balik umah
MySpace asyik teriyak ja ...Panda pegang tgn aku yerr sakap....
Abg bukan marah kat ayg.Tapi cma abg x suka ayg ckp mcm 2.
Ayg jnji lain kali jgn ckp mcm 2 lg tau.Dah x yah teriyah dh..Tgk muka dh mcm nenek kebayan...
Aku cuma diam ja...dah mmang salah aku pn.tObat lpas nih aku x sebut dh perkataan CERAI...

MySpace































TENGOK WAYANG....

semalam panda ajak aku kuar pekan jitra nk tgk wayang katanya.
aku pn apa lg terus siap laju2 org ajak kuar jgn tolak.
Dlm perjalanan ke jitra...

Panda:ayg naper x pakai tudung kala putih
tudung warna biru nih mna masOk
ngan baju color ijau.
Mak Panda:ayg malas nk serika la.
nanti klu serika abg ckp ayg
lambat bersiap plk.alasan mcmna ok x?

Dah sampai kat ANEKA JITRA kami dgn pantas terus naik tinggkat
atas utk check ada cite apa yg best mlm nih.


Panda:nak tgk cite apa ayg?
Mak Panda:x tau,ikOt abg la..
Panda:kita tgk TEMINATOR nk
Mak Panda:ok...isteri yg baik x pernah mmbantah...kuii..kuiii..

Selasa, 2 Jun 2009

Bz...Bz...bZ...

Maaf la 2 3 4 5 hri kebelakangan nih aku sibuk ckit.
Jad x sempat nk n3 apa2 cerita kat blog.Bukan x dak cerita
yg nk d kongsi.Cerita ada banyak sgt tapi masa yg x mengizinkn.
Nanti bila dh masa kembali mcm dlu aku akan gigih kembali
mengedit blOg nih k.So kepada sapO2 yg rindukn aku tUnggUUU...erk..



MySpace
Psssttt...ada kerr org windu kat aku nih..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...