Halaman

Peminat Setia ku..

Khamis, 12 November 2009

Malam Yg Mengejutkan...

Semalam ujan turun ngan lebatnya..

Apa blh buat dh musim ujan skarang nih..

Panda plk asyik bising2 ja keta dia belemuih..

Nak basuh ujan nnti keta kotor balik..

Aku buat bodo ja heee..keta aku dh basoh elok dh.

Tapi aku tau nnti bila keta panda dh basoh msti keta aku plk jadi mngsa..

Korang tau x klu musim ujan2 mcm nih korang kna hati2 wlupn di dlm umah.

Semalam aku mak ngan panda dok tgh asyik tgk tB sambil main cuk cak ngan muqriz.

Seekor binatang yg di kira berbisa jgk msok dlm umah kami.

Binatang 2 lalu blkang aku ngan mak...

Mak yg nmpak dlu binatang 2..

Di sbbkn tlalu tkjut mak aku pgng tgn aku tpi mulOt dia x ckp apa2 smbil mnunjuk ke arah bntng 2..

Aku pn cuba la tgk bnatang apa yg mbuatkn mak aku tkjut sgt..

Aku mgalih skali imbas..Ya ALLAH s.w.t besaqnya..blm prnh aku tgk bntang nih sebsaq nih..

Bila panda pn dh nmpak bnatang 2 dia trus tarik lengan aku skit gila lengan aku..

Nasib baik masa 2 aku ngah dukOng muqriz aku trus mlOmpat naik atas krusi..

Panda blari ke dapoq ambik kayu susah jgk nk katok bnatang 2..

Biasa la bnda idup..akhirnya panda ambik baigon sembuq byk2 bg binatang 2 lalOk..

Bila dh lalOk snang skit nk katOk..

Bila dh pasti binatang 2 dh mati panda buang kat luar..

Korang nk tau x apo bnatang 2 sila skroll ke bawah...



Nie lah bnatang 2....Lipan..


Tgk pic nih aku ambik sndri tau
Berani x aku..Mau x berani
lipan 2 dh mati..hee..


Rabu, 11 November 2009

Muqriz Demam..

Hari sblm muqriz kna cucuk.


Semalam aku bwak muqriz p ccuk.
Muqriz x teriyak pn..
Yg peliknya aku yg teriyak..
Aku pn x tau knapa aku teriyak..
Bila akak aku ccuk ja muqriz mnitik ayaq mata aku..
Aku rasa klu muqriz teriyak aku lg la kuat teriyak..

Balik ja umah smlm bdan muqriz smakin pnas...
Mujuq la msa lpas ccuk akak aku dh bg ubat dmam..
Klu x msti muqriz akan dmam teruk..
Baik btoi dia dmam pn diam ja
Cuma dia mudah terkejut ja..
Smalam dia dh x mcm slalu suka mymbng ngan tok dia.
Dia cma diam ja mmerhatikn ibu ngan ayah..
Seyum pn x mau..Sedih aku tgk dia mcm 2..
Di sebabkn bdan dia panas sgt aku tempek la cool fever.
Aku tempek yg dewasa pnya sbb yg 2 ja ada kat umah..
X perr la cma dia besaq la ckit..
Anak aku nih klu topi atau apa ja yg kita ltak kat kpala.
Dia msti mcm x slesa..
Pandai plk dia jtOhkn bnda 2..
Jap2 bnda 2 dh jtoh ker muka..
Jap2 bnda 2 ttop mata dia dh mcm lanun aku tgk..
Errrmm..buas btoi..
Semalam dia tido pn x berapa nk nyenyak..
Aku jgn tnya la x pernah x nyenyak..
Bila aku jaga aku tgk dia x tido pn..
Mata dia terkebil2 cian dia..x blh tido..

Lpas 2 aku ttido blik teruk btoi aku nih anak dmam aku hntam tido..
Bila terjaga aku tgk dia dh tido msa 2 jam dh pkol 5.30pg
Aku terus bgn..
siapkn apa yg patot..

Nih masa nk p hntar kat umah ngasoh..



Semoga anak ibu cepat sembuh yerr syg.



Ahad, 8 November 2009

Hari Sabtu yg Best..



Baru ja smpai.


Terus serbu dapor..


Besday boY


PerOt dh keyang
time to seyUmm..


Isshh2..muqriz ibu x bg susu ka cian..


Nih la hadiah panda kasi..


Blik dari umah kak teh.
Singgah TescO.
Panda bli rOti apa tah.
Panjang gilO..

Korang pasan x nih katna..


Kat sni la..

uwaa..nmpak peyOt..
smlm aku tmbng kat tescO
aku dh 57.8kg..gilO
mula hari nih aku dlm
proses diet..



Sampai di sni saja jln2 d
hari sabtu..





Rabu, 4 November 2009

Tema Cinta Kita


Sebelum masok bulan 11 panda ada tanya aku..
Ayg ingat x bln 11 nih ada hari istemewa...
Hari apa erkk.. besday abg bkn besday ayg bkn besday adk lg la bknMySpace

Ayg nih nk kna x kn x ingat kOt...

Heee..ingat la hari ulangtahun perkahwinan kita..
Awat abg..

Ayg cari la satu lagu yg blh buat tema cinta kita..
Baru best klu dgaq lagu 2 teringat kat ayg..
Ayg cari na..

Penting ka abg kna cari jgk2 ka..Malas la...

Ayg kna cari jgk..abg x kira..
Abg bg masa sampai abg blik dari langkawi nnti lagu 2
msti ayg dh cari tau..

Baik bOs besaq mgikUt perintah..

Aku pn 2 3 hari lpas kejadian 2 memerah otak mcari lagu yg best.
Konon2 nk buat tema cinta kami..Korang ada x lagu tema cinta..

Cari pnya cari..aku pilih lagu nih utk kami...
X tau la sama ada panda sukO ka x?
Harap2 dia sukO la..
Klu x jenuh nk cari lg...


Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau biarkan kasihku

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
hanya tulusnya hati
mencintaimu tak mengenal ragu
keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau benarkan kasihku
Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

oooo

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Lagu : Anuar Zain

Ketulusan Hati..


Isnin, 2 November 2009

BesdaY PartY

Hari sabtu yg lepas kakak sulong aku buat besday party utk anak
sulOng dia.Cian aku tgk along besday party dia mcm bkn besday utk dia ja.
Selalu kna buli ngan angah Along nk tiup kek angah pn nk tiup. Along nk potong kek angah pn nk potong. Errmm..sabar ja la along klu x bg nnti mgamuk plk lg haru.
Sebelum balik umah kami singgah umah kawan panda kat taman teja
kawan panda buat kenduri masOk umah..

Moh kita layan gambar ok..

Akak aku ngan 3 herO dia..

Seyum sOkmO

Tak di endahnya kna marah pn..

Tengok 2 dia yg sebuk..

Anak akak aku yg bOngsu nih
murah senyumn.
Baru kita seru nma dia Anaf Iman
tgk dia dh seyum..

Rabu, 21 Oktober 2009

Anak Sapa La Nih..

Tue dia kena pa la yg berbintik-bintik hbs dahi 2.Cian ibu tido smpai x perasan
nyamuk ketit Muqriz.Maafkn ibu erkk..besa la ibu klu blh tido dh x sedaq apa
dh. Tambah2 tido ngan ayah plk ahak..jgn mrh erk..kwn2ku.
Tapi aku msih lg dlm proses bpntang.Korang tlong jgn fikir yg bkn2 tau.
Errmm..nk tdo dlm kelmbu ayah ye x suko. Nk pasang ubat nyamuk cian
kat Muqriz plk sesak nafas nnti. Bukan x sembur sheltOx dh bjabu sembur.
Yg karan pn guna jgk tpi nyamuk ttap dtg myerang.

Yg aku peliknya abg x plk kna ketit. Nyamuk nih ketit la abg aku 2 dia byk
ckit darah yg ketit anak aku buat apa bkn ada byk darah pn ishh..
Nasib baik ada minyak TYT bila aku sapu kat bdan Muqriz nyamuk dh x ketit dia dh.
Mybe nyamuk x ska ngan bau mnyak 2. Tpi myak 2 x la busuk mna pn.
I dung kita idung nyamuk lain..kuiii..kuii..







MAK MERTUAku: Ish..x blh jadi nih.Aku bg dok kat umah nih bkn sruh
bwk kuar duit sekupang pn. Ayaq x pyah bayaq,mkn minum pn kdg2 2
hampa mkn sdap lg dari aku.Blh dak hmpa cuba hormat aku ckt aku sbg tuan
umah. Nih dak hbs sgala bnda dlm umah nih hmpa nk bg lingkup.

Hee..jgn slah faham mak mentua aku bkn mrah kat aku.
Tapi mak mentua aku marah kat EN.Ti & Miss Ti yg mnumpang kat
umah kami.Jgn kata mak aku, aku pn baran MyEm0.Com . Eh..sblm 2 aku nk tnya
korng kenal x En.Ti & Miss Ti kat umah korang ada x?
Kat umah aku byk jgk aku geram btoi hbis suar tecik aku yerr gerit
MyEm0.Com
Tapi yg amat2 aku mrh dia gerit baju yg kwn abg hadiahkn kat Muqriz.


Habis berlubang

Tgk tv pn x dak pic ada sora ja.
Sbb wayar kat blakng dh putus
di gerit..
Awat la masa tikus 2 dok sakan gerit x kna karan
biaq padan muka ckit.




Selasa, 20 Oktober 2009

YahOooo..

Kemarin balik dari kja abg belok msok CmarT aku yg terkejut
terus tnya
Aku : abg nk bli apa?
Abg : ada la..
Aku : eleh x mau ckp konon x pa..x pa..pok pek dlm ati..

Sampai ja kat CmarT aku ikot ja mOntOt abg sbb aku x tau
abg nk bli apa nnti tsalah jln plk.
Abg naik lif belok kiri jln terus ja uihh..x kn abg nk p
main game kOt. X mungkin tiba2 abg bhnti kat tepi kdai sbelah
game. Aku garu kepala yg x gatai...
Abg: mai adk kat abg..noh smbil tnjuk kdai kasut kat aku
pilih cpat sblm abg tkaq fikiran..
Aku : YahOoo..yabedabedUuu..aku tseyum smpai telinga.

Pilih punya pilih aku bkenan satu kasut 2..
Aku: abg yg nih ok dak?
Abg: pilih yg ada tumit ckit.
Ades nih yg aku x bknan nih pakai kasut ada tumit.Aku x suka sgt
mybe sbb x biasa pakai masa muda2 dlu aku lbh ska pkai kasut yg biasa2 ja.
Sblm dtg bli kasut kat cnih aku pernh mntak abg blikn kasut BATA.Yg kala hitam 2.
Mula2 abg x mau bli bila aku bgtau nk pakai dlam lab ja abg pn stuju nk bli.

nih la kasut 2.

Tapi aku mungkir jnji dgn abg aku pakai kasut bata 2 p mna2 saja.
P kja, p soping dan blh di katakn kasut 2 aku pakai macm kasut yg pling cntik di dunia.
Sampai satu hari 2 aku tgk abg tgk kasut yg aku pakai...
nih msti abg nk komen nih.
Abg: ayg kata nk pkai kasut 2 kat lab ja.abg tgk merata ayg p ngan kasut 2.
Aku: kasut lma ayg dh x celuih la abg.skit kaki ayg.sbb 2 ayg pkai kasut 2 ja.
pada hal aku lbih selesa ngan kasut BATA 2.
Sebenarnya mmang kasut lma aku dh x celuih lg dgn aku
lpas aku hbis pntang smuanya x celuih..

Bbalik pda crta kat CmarT tdi.Lpas kasut yg aku nk 2 abg x stuju.
Aku ambik keputusn x mau bli kasut sbb x dak yg aku bkenan.
Aku: x pyah bli la abg x dak yg elok pn. mata aku yg rabun sbnarnya heee..
tapi klu kita p bli kat aneka jitra msti byk yg santik2kn abg..
Abg: dia buat dh.jom cpt.
Aku: nk p mna abg..
Abg: la tdi kata nk bli kasut kat aneka jitra jom la cpt kita kna blik sblm magrib.
ksian kat adk tido 2. aku tseyum lg jerat mgena kuii..kuii..

Sampai ja kat jitra lama..
Aku: klu pekena bugeer lebai sedap jgk kn abg..
Abg:blh jgk lma x pekena..
Aku: tpi klu nk bli kita kna bli la abg sbb sat lg lepa ttop awai p smbahyng.


nih la kedai buger lebai.
dlm pkoi 7.30 lepa slalu ttop
p smbhyng magrib.

Sudah ja bli bugerr abg dgn lajunya pecut keta p aneka. Sampai ja kat aneka
aku pilih kasut kat tnggkat bwah ja malas la nk naik atas.
Nasib baik kasut kat kedai bwah santik2 jgk.


santik x kasut nih..

Dh hbis byaq aku ngan abg jln cepat2 sbb jam dh mnunjukn pkoi 6.30
Masok ja dlm keta rasa lega ckit..tapi tiba2 deria bau aku rsa ada bnda yg x kna..
Aku: uihh..bau apa nih.Abg ada pijak apa2 ka?
Abg: mna ada ayg kot yg pijak..
Aku: aku angkat Muqriz tnggi skit sbb aku nk tgk kasut aku..
bila Muqriz dh sma tnggi ngan idung aku bau itu smakin myengat..
Ooo..adik buat isi rupanya.ayah ngan ibu pulun cari bau apa.
Rupa2nya bau adik yak.Mcm tau2 ja apa yg aku kata Muqriz tseyum..
Adik x ckp pn adik yak mna ibu tau.
Abg:
buat2 sora mcm budak2.. Ibu adik yak..adik yak..
Abg selalu mcm 2 klu aku kata awat adik x hbaq msti abg akan buat sora
mcm budak2 mgajuk aku.Sambil kata baby mna blh ckp apa la ibu nih..




Isnin, 19 Oktober 2009

Panda Yg PerasaN


Semalam agak mmbosankn sbb aku ngan panda perang dingin.
Panda dh tau klu aku marah msti aku diam ja.
Klu panda ckp ngan aku alamat dia mcm org gilO yg bsembng sorng2 la.
Haaa..aku buat dek ja jaat x aku..
Dah la kwn satu tmpat kja sorng 2 x mai.Klu ada dia leh la nk bgOsip..
Klu dia mai blh jgk dgaq dia celOteh ilang ckit bOring..

Masa mkn tgh hari pn aku x ckp ngan Panda.Kami mkn skali
mcm org asing yg x pnah knal satu sama lain.
Ngah dok mkn2 ada pak guard mai join mkn skali.
Panda ngan pak cik 2 dok smbng smbil mkn. Aku lnsung x ambik pusing
apa yg lepa dok smbng aku sumbat dan smbat lg nasik.

Sambil dok berangan,yg peliknya wlupn aku dok brangan aku blh dgaq
apa yg panda ngan pak cik 2 dok smbng tiba2 "ayah dok buat apa la nih"
Pak guard 2 tnya. Aku ingat soklan 2 d tujukn utk Panda so aku pn
buat dak ja la. Pastue dgaq lg soklan yg sama bsertakn satu hntamn kat kaki
aku. Aku kalih tgk panda "apa skit tau dak".
Panda mmuncungkn mulOt ke arah Pak guard 2.
Soklan yg aku dgaq tdi di ulang lg...la tnya aku ka.."Ermm..ayah dok umah
ja.Ayah x brapa shat"pastue bru aku tringat x kn tnya Panda kot
ayah dia dh x derr..

Perang dingin berlarutan hingga ke ptg masa blik kja.
Dalam keta suasana sunyi ja x mcm slalu ada ja lawak bodo yg
Panda bwt nk bg aku gelak.
Sampai kat simpang empat ChangloOn yg x tau kat mna ChangloOn buat2 tau ja noh.
ChangloOn pekan kecik kat utara kedah..

Ngah dok tnggu lampu merah btukar ijau.Kat dpn keta aku
ada sorng laki ngan pmpuan status lepa x plk aku tau tgk mcm muda lg.
Pasangan nih nek moto..mula2 laki beralih muka ke arah kami.
Bila dia tgk dpan blik dia ckp apa tah kat pmpuan 2.
Tiba2 pmpuan 2 pn kalih tgk aku ngan panda..

Panda kuit aku..aku tgk panda sambil buat kning mcm ziana zain..
"Ayg tau dak laki 2 kata apa kat pmpuan 2?Aku mgangkat bahu tnda x tau.
"Laki 2 kata tgk blakang ada pakwe handsome gilO."
"Klu x tgk rugi bkn ada Pakwe handsome mcm 2 dh kat dunia nih.."
Aku yg x sngka Panda akan ckp mcm 2 trus gelak mgekek2..
"Abg toksah nk persan la"
Alamak aku lupo aku ngah prang.."gelak pn abg ingat ayg x mau ckp ngan abg dh"
Selesai la perang. Mcm 2 ja perang kami klu aku x ckp Panda akan buat
lawak bg aku gelak @ yg aku best Panda akan beli ssuatu brg yg aku nk
nk pujuk la konon..hee..



Ahad, 18 Oktober 2009

Mengapa..


Mengapa

Dalam dunia harus tercipta rasa tidak bahagia

Mengapa

Kebahagia hanya seketika cuma

Apa pn persoalan yg diutarakan oleh hati kita saban hari
kita sharusnya tabah mhadapi ujian kehidupn
Kesakitan,kkecewaan & kgagalan
Akan mgajar kita apa itu erti kehidupan

Hari-hari yg di lalui
Tak smestinya bahagia sntiasa
Kadang kala ada ujian mlanda

Kita sering kali menyoal
Kenapa,mengapa
kehidupan yg di lalui x sgembira
x sebahagia
org lain

Ketahuilah kebahagian yg di rasai kini
x selamanya bahagia
dan
kesengsaraan x semestinya berpanjangan
bahagia akan pasti myusul tiba..

itulah kehidupan kdg bahagia kdg sengsara
Andai anda bahagia kini jgn lupa
sengsara
dan
jika ada sengsara kini
Bahagia akan pasti mnjelma nnti

Aku yg mengarut sbb ngah boring sgt...



Khamis, 15 Oktober 2009

Bomoh,Dukun,Pawang Percayakah Anda?



Apa pndapat kwn2 smua tntang bomoh?
Pada zaman yg serba canggih dgn sistem prubatan
masih ramai lg yg mmpercayai bomoh.
Pada pandangan kwn2 plk mcmna adakah kwn2 pn mmpercayai bomoh.
Banyak cerita yg kita dgr pasal bomoh ada yg baik ada yg jahat.
Ssetengah bomoh jgk pandai buat duit dgn mnghantar pyakit pada
org dan org itu akan dtg bjmpa bomoh utk brubat.
Bomoh sperti ini di pnggil bomoh cari duit.

Bagi aku percaya atau x ssah utk aku ckp krana aku blm pernah mgalami
sbarang masalah shngga perlu bjmpa bomoh.
Kebnyakn kepercayaan trhadap bomoh sgt tnggi di kalangan org tua2.
Mungkin klu kita mgalami sndri sbrng urusan dgn bomoh barulah kita akan
mmpercayainya.


Bomoh sering di kait rapat dgn makhluk halus.Perubatan bomoh di katakn di bntu
oleh makhluk halus tersebut.
Kalau kwn2 ada pgalaman atau cerita tntang bomoh blh la kita bkongsi cerita.
Aku bukan apa nk jgk tau btoi ka bomoh nih blh brubat.
Atau hanya pandai mnjampi srapah utk mndpatkn duit dgn cara yg mudah.









Rabu, 14 Oktober 2009

DieT Aku & MuqriZ



Selamam aku bwak Muqriz p ccuk kat klinik.
Tapi nurse 2 ckp ubat dh hbis stok fuhh..slamat.
Nurse tersebut mrangkap kakak aku iaitu Mak Long Muqriz.
Aku x snggup tgk Muqriz kna ccuk ckp la msa Muqriz bru
lahir dia dh slalu sgt kna ccuk sbb KuninG.
Lpas tumit kanan tumit kiri plk kna.
Masa lahirkn Muqriz hri 2 aku dmam aku pn kna ccuk
utk tmbah air.
Yg aku marah sgt msa kn ccuk utk msokn air 2.
2 3 kali tngan aku d ccuk tpi x jgk kna dgn urat aku msih blh bdiam
msok kali ke 5 aku mula mnagis heee..skit O00OO..
Masa 2 aku tringat kat anak aku mcmna la dia hri2 kna ccuk ambik drah utk check thap
KUNING.

Berbalik pada cerita p klinik akak aku ckp bla stok bru smpai dia
akan bgtau nnti.Akak aku cuma ambik berat bdan Muqriz aja.
Semua bju kna tanggal aku smpat pesan kat Muqriz adk jgn shuuu...
tau nnti hbis bnjir blik Mak Long. Panda sibuk suruh aku tmbng jgk.
Aku x mau tapi akak aku pn sruh tmbng jgk.Tpaksa la aku pijak pnimbng 2
jarum pusing 2 3 kali mampos aku...kini badan aku 56kg Arghh..KATAKAN TIDAK..
Panda ckp anak 5.7kg ibu 56kg haa..puaS..




Isnin, 12 Oktober 2009

Semuanya KANToI

Waktu Kejadian
12.30pm
11/10/09



Mama Panda: Abg satlg nk rehat katna. aku msj tnya panda
Panda: ayg rehat degan kwn ayg blh dak abg nk kuar dgn kwn abg.
Mama Panda : ok dgn hampanya

Oleh itu aku ajak kawan aku rehat dgn aku.
kami makan kat gerai berhampiran tempat keja panda.
sebenarnya aku ingat panda nk p mkn kat tmpat lain.
sbb klu dia kuar ngan kwn dia yg nama hafiz 2 panda jarang mkn kat gerai 2.
Oleh yg demikian aku degan beraninya telah memesan air teh ais.
Wlupn telah di beri amaran keras supaya Jangan Sekali2 Minum Air Sejuk
Sebelum Cukup 100 Hari.
Kejamkan bkn saja aku x blh minum air sejuk lg mlah byk lg bnda yg
aku x blh mkn MySpace
Orang lain berpantang 44 hari ja tapi aku sampai 100 hari plk nasib2.


Berbalik pada peristiwa kat gerai tdi tgh dok tunggu mknn yg d pesan
aku ngan kwn baik pnya gosip pot pet..pot pet..
Tiba2 panda muncul MySpace
aku terus rasa mcm nk dmam.

Panda : la ayg pn mai mkn kat cni ka..
Mama Panda: mna kwn abg kata kuar ngan hafiz
Panda: last minit hafiz x mau kuar plk abg mai la cni dekat ckt
ayg oder air apa?
Mama panda: air bali suam
Panda: ya ka Panda beredar ke meja lain dgn kwn2 dia
meja aku ngan meja panda bertentangan.

Bila air aku sampai panda menjegok..Alamak pecah tembelang aku.
Aku ttop air ngan wallet.Nah panda x puas hati dia mai tgk
sendiri dekat2.
Panda : oooo..bali suam konon.. sambil terseyum2
Mama panda: MySpace ampon abg jnji x buat dh.

Balik dari keja hari nih aku singgah kat umah mak aku buat kn panda air sirap
wlupn panda ckp dia nk air teh O.
Aku hampa lg panda yg katOk ais ketOl aku x blh ambik ksempatan.
Masa ngah smbng ngan ayah panda ambik brang dlm keta aku cepat2
tuang air ais dlm gelas dan aku lari ke dapur utk pura2 nk ambik air masak.

Panda : ayg minum air apa 2.
Mama Panda : air masak la
Panda : klu minum air masak x kn gelas kuar wap kot..
MySpace
mak ngan ayah gelak kat aku

KantOi jugak....


Ahad, 11 Oktober 2009

Susu Ibu

Minggu lepas hari jumaat sabtu aku keja..errmm..letih jgk la. Wlupn aku hnya bkerja pkol 8.00am-6.00pm. Aku balik umah mak aku sbb umah mak dekat skit ngan tmpat kja. Lgpn mak x kja blh la mak tlong tgkn Muqriz.Mak msti rindu kat cucu dia sbb aku blik umah pn sat2 ja. Hari jumaat blalu sperti biasa aku smpat blik susukn Muqriz wktu rehat. Hari sabtu plk aku tido kat umah kakak ipo aku kat pendang. Kami btolak ke pendang lpas magrib hari jumaat. Panda ckp akak dia ada bnda nk bncang. Hari sabtu kami btolak balik umah pkol6.00am.Cian Muqriz pg2 lg tidonya dh di gnggu. Tapi Muqriz klu dia ngantok ko cium ka, ko gomoi ka dia x kn jga. Hari sabtu aku drive sndri p tmpat kja. Waktu rehat plk aku x blik umah sbb umah aku ngan tmpat kja agak jauh oleh itu susu cap gntong mnjadi bngkak n tgang krna dri pg hngga ptg x di nyot-nyot. Pkol 5.00pm panda msj dia ckp Muqriz nageh nk nyot2. Msti Muqriz teringatkn aku slalunya pkol 5.pm aku dh blik kja. Sabar erk..adik blik nnti ibu bg susu k.. Blik ja umah aku pn perah susu dlm botol.Msti korang hairankn.. knapa aku x bg aja Muqriz isap sndri.Aku bkn apa klu bg Muqriz isap sndiri dri nenen nnti dia akan tersedak sbb susu kuar dgn byak. Dia x smpat nk telan susu akan kuar lg. Sbb tue aku perahkn ckit dlu utk d hntar ke umah pngasoh dia. Slpas hbis perah bru aku bg Muqriz isap nenen aku.
Hasil yg aku dpat perah sperti gmbar di bwah.
Dua2 botol aku kasi kat pgasoh Muqriz.




Pssstt..rasa2 korang tangan sapo 2.


Tgk la klu tido mglahkn org besaq

Masa utk hantar ke rumah pgasoh.


Ibu ngan ayah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...