Halaman

Peminat Setia ku..

Isnin, 19 Oktober 2009

Panda Yg PerasaN


Semalam agak mmbosankn sbb aku ngan panda perang dingin.
Panda dh tau klu aku marah msti aku diam ja.
Klu panda ckp ngan aku alamat dia mcm org gilO yg bsembng sorng2 la.
Haaa..aku buat dek ja jaat x aku..
Dah la kwn satu tmpat kja sorng 2 x mai.Klu ada dia leh la nk bgOsip..
Klu dia mai blh jgk dgaq dia celOteh ilang ckit bOring..

Masa mkn tgh hari pn aku x ckp ngan Panda.Kami mkn skali
mcm org asing yg x pnah knal satu sama lain.
Ngah dok mkn2 ada pak guard mai join mkn skali.
Panda ngan pak cik 2 dok smbng smbil mkn. Aku lnsung x ambik pusing
apa yg lepa dok smbng aku sumbat dan smbat lg nasik.

Sambil dok berangan,yg peliknya wlupn aku dok brangan aku blh dgaq
apa yg panda ngan pak cik 2 dok smbng tiba2 "ayah dok buat apa la nih"
Pak guard 2 tnya. Aku ingat soklan 2 d tujukn utk Panda so aku pn
buat dak ja la. Pastue dgaq lg soklan yg sama bsertakn satu hntamn kat kaki
aku. Aku kalih tgk panda "apa skit tau dak".
Panda mmuncungkn mulOt ke arah Pak guard 2.
Soklan yg aku dgaq tdi di ulang lg...la tnya aku ka.."Ermm..ayah dok umah
ja.Ayah x brapa shat"pastue bru aku tringat x kn tnya Panda kot
ayah dia dh x derr..

Perang dingin berlarutan hingga ke ptg masa blik kja.
Dalam keta suasana sunyi ja x mcm slalu ada ja lawak bodo yg
Panda bwt nk bg aku gelak.
Sampai kat simpang empat ChangloOn yg x tau kat mna ChangloOn buat2 tau ja noh.
ChangloOn pekan kecik kat utara kedah..

Ngah dok tnggu lampu merah btukar ijau.Kat dpn keta aku
ada sorng laki ngan pmpuan status lepa x plk aku tau tgk mcm muda lg.
Pasangan nih nek moto..mula2 laki beralih muka ke arah kami.
Bila dia tgk dpan blik dia ckp apa tah kat pmpuan 2.
Tiba2 pmpuan 2 pn kalih tgk aku ngan panda..

Panda kuit aku..aku tgk panda sambil buat kning mcm ziana zain..
"Ayg tau dak laki 2 kata apa kat pmpuan 2?Aku mgangkat bahu tnda x tau.
"Laki 2 kata tgk blakang ada pakwe handsome gilO."
"Klu x tgk rugi bkn ada Pakwe handsome mcm 2 dh kat dunia nih.."
Aku yg x sngka Panda akan ckp mcm 2 trus gelak mgekek2..
"Abg toksah nk persan la"
Alamak aku lupo aku ngah prang.."gelak pn abg ingat ayg x mau ckp ngan abg dh"
Selesai la perang. Mcm 2 ja perang kami klu aku x ckp Panda akan buat
lawak bg aku gelak @ yg aku best Panda akan beli ssuatu brg yg aku nk
nk pujuk la konon..hee..



2 ulasan:

kakcikseroja berkata...

Aduhai adik...

ada ka gelaran utk suami 'panda'.. Hehehe.. sebenarnya makcik tumpang gelak ni... Biasalah, dalam rumah tangga mana ada aman sejahtera je.. mesti ada asam garam, kalau tak, tak cukup rasa. Asal jangan terlebih ramuan dah le.. nanti tak boleh nak 'modified' pulak...

tuchin berkata...

kakcikseroja

nama panda tu ader makna .. ahaks hak .. sambil jeling2 adik aku sorg ..

muahahahahah kalo la kakciktu tau apsai nama pandas .. kehkeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...