Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 27 Julai 2010

Tiba-tiba Rasa Macam Mengidam ja...

2 3 hari keberlakangan nih aku selalu ja bgtau incik suami yg aku teringin nk makan
meegi pama. Dah lama x makan meegi tuh x tau la kenapa rasa teringin sgt nk
makan psttt...korang jgn ckp aku ngidam peknen k.
Yang sorang tuh pn aku dh sempot..keh3..Insyallah tunggu muqriz pndai berdikari dlu..

Dan ada hari tuh aku dengan penuh semangat mengatur langkah ke kedai utk memborong
meegi pama tersebut.Terkejut gilO aku bila aku tanya harga meegi tuh sebungkus
RM1.20 pehhh..biaq betoi..
Seingat aku dulu meegi tuh sebungkus 7 kupang ja (70sen) terus aku x jadik nk beli..
Balik umah sambil mulOt dOk pOk pek..pOk pek..
Contoh2 ayat pok pet..biaq betoi dh RM1.20 sebungkus mahainya..
Macam x percaya ja.. Tauke kedai nih klu pn nk cpt kaya agak2 la..
Terus aku mengadu sama mak mentua aku..heee..
Mak aku ckp kedai tuh memang nk beli banglO agaknya sebab tuh brg2 mahai sgt..
Sekali mak aku kasi ayat lg pOwer wehh...
Niat nk makn meegi Pama terus terkubur mcm tuh ja..

Dan semalam ngah dok layan muqriz main.. Incik suami ckp dia ada beli meegi Pama..
Aku tanpa di suruh berdesup p dapur nk masak meegi haaa...


Nih la rupa meegi tuh korang pernah mkn x?
Kalau yg suka mkn pedas tuh boleh la
try sedap..


Bahan2 utk buat meegi...
Telur wajib 2 biji k..
Baru ckp syarat..
Pic meegi yg udah siap dimasak
x sempat nk ambik sbb
dh hbis kna gap




3 ulasan:

@e_da berkata...

huh kita pun minat maggi pa ma ni zaman study... mmg tak jemu makan pecah telur letak sayur... sedapnya...

@e_da berkata...

sy pun suka pa ma ni.. tak muak.. pecah telur letak sayur.. perghhhhhhhhhhhhh nyum nyum

Cik Z@i Pen@nG berkata...

ngatkan ngidam lekat lg sorang...hik3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...