Halaman

Peminat Setia ku..

Ahad, 26 September 2010

Setahun Sebulan..


Anak teruna saya dh setahun sebulan jap ja masa berlalu..
2 3 minggu kebelakangan muqriz selalu ja diserang demam selsema...
Errmm..Cian anak ibu tambah2 bila muqriz nk menyusu muqriz mesti berhenti menyusu
utk bernafas seketika.
Dan setelah banyak kali berhenti menyusu utk bernafas mengunakan mulut muqriz
mula rasa kurang selesa & muqriz akan mula menangis.

Orang tua2 cakap bila anak selsema & mengalami ketat hidung ketika nak tido
kita boleh sapukan minyak masak kat ubun2 baby utk mengurangkannya..
Jangan pulak korang guna minyak yg dh guna utk gOreng ikan karang bgn pagi
anak korang kena hurung semut plk..

Kalau anak sakit ibu mana yg x risaukan tapi lain plk ngan ayah muqriz nih..
Bila aku ckp risaukn keadaan muqriz mesti ayah muqriz akan ckp "Ala biasa la budak2
ngah membesar. Mesti adik nk dapat kaki la tuh".
Orang lelaki memang mcm owhh..klu syg klu risau bukan nk tunjuk..
Alhamdulillah muqriz dh blh jln wlupn mcm org mabuk heee..
Lama2 nnti terer la tuh..tpi dlm mabuk2 bjln muqriz suka nk
berlari tau..

Memang betoi ckp abg syg muqriz nak dapat kaki..Tapi kali nih demam
dia teruk sikit..korang nk tau knapa sebabnya gigi muqriz bertambah lg 2 batang
dan sekarang gigi muqriz berjumlah 8 batang hee..
Bab tumbuh gigi nih aku suka dalam takot heee...nahas la den..
Muqriz suka bergurau ngan aku masa dia menyusu..
Sakit oOOoo..agaknya muqriz x tahu cara tuh buat aku sakit..
Yg barannya bila muqriz gigit dia akan pandang muka aku sambil tersenyum...
Geram aku tgk senyuman tuh..sib baik kecik lg klu dh besaq ckit mau kna cubit..heee..



Aksi muqriz berjalan


Gembira ayah bawak muqriz tgk wayang errrk..


Buah hati ibu


Tengok aperr..tuh..



2 ulasan:

@e_da berkata...

bestnya dah pandai jalan ... mika setapak dua dah jatuh balik

Murni berkata...

muqriz jalan macam org mabuk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...