Halaman

Peminat Setia ku..

Ahad, 10 Oktober 2010

Muqriz..muqriz..



Cerita pasai anak lagi korang boring x..
Tapi ada kerr..org yg membaca blog aku...tgk macam sunyi ja tanpa pengunjung..
Tak kisah la ada ke tak org datang yang peting aku nk coretkan sesuatu utk
mengembirakan hati aku..

Cerita nih dh lama berlaku tapi hari nih baru aku berpeluang bercerita..
Ada satu malam tuh bertarikh berapa haribln tah aku pn dh x hingat..
Seperti biasa Incik suami,saya dan muqriz ngah enak di buai mimpi..

Tiba-tiba...

Terdengar muqriz menangis..bunyi seperti dlm kesakitan..
Aku & incik suami apa lagi terus bangun..sambil gosok2 mata bila dh nampak terang sikit..
Terkejut besaq aku bila tengok tempat tido muqriz yg x jauh di sebelah aku KOSONG....

Mana anak aku x kan jatuh katil kot..X mungkin aku tido sampai x pasan muqriz bergerak..
Rupanya kepala muqriz terlekat kat besi katil..
Macamna la dia tido sampai boleh kepala dia masok dlm lubang katil tuh..




Aku panik seketika sbb bila aku tarik kepala muqriz utk keluarkan dari lubang katil tuh..
rasa mcm tersangkut ja..kepala aku ligat bfikir klu x blh tarik keluar mcmna plk kpala
dia blh masuk..
Dalam ngah panik tuh incik suami yg dok mamai tuh blh dia buat lawak..
Tapi masa tuh aku bkn nk gelak aku nk marah owh....
Sebab muqriz ngah melalak makin kuat dari tadi....aku kecut dengar dia menangis mcm tuh sbb
dia jarang menangis sebegitu rupa..aku risau klu dia dlm kesakitan..

Korang nk tau apa incik suami buat...jap aku gelak dlu keh3..kah3..
Incik suami cuba tarik besi tuh kasi lubang besi tuh besar..
Masa tuh aku marah dia sbb aku pasti sgt besi tuh x knnya nk jadi besar..
Tapi aku tau incik suami ngah mamai sbb tuh dia buat mcm tuh..
Lepas kopakkn besi x bjaya aku sruh incik suami tekan tilam ke bawah sambil aku tarik
kepala muqriz..alhamdulillah berjaya..

Lepas ja kpala muqriz kuar rasa nk tergelak membuak2..
apa lg aku gelakkn incik suami..sambil ckp..ish2....kuat sunggoh besi katil tuh..
Incik terseyum mcm kerang busuk..
Sejak dari kejadian tuh smua lubang aku tutop ngan bantal..
Takot pisang berbuah 2 kali....

Nih la budak byk akal tuh...



3 ulasan:

@e_da berkata...

muqriz...muqriz..camana leh tersepit kepala tu.. nasib baik tak kena gergaji katil tu....

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL berkata...

hehe...awat bleh masuk tang lubang tu..mesti dia tgh mengigau masa tu..

Murni berkata...

eida tuh la klu x hbis la katil ibu
yuyun...tah apa yg dia mimpikn smpai msok kpala kat situ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...