Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 26 Oktober 2010

TeringaT Suatu Masa Dulu...



Hari nih datang keja lambat sikit geh3..aku p perkena roti telur sama roti bOOm..
Korang tgk laki mkn roti bOOm ja binik mkn dOuble roti telur + roti bOOm
apa punya lantak la si bini nih heeee...

Sampai ja kat lab aku terpandang sesuatu..seekor serangga yg x berbisa..
Melihat serangga itu aku tersenyum...
Ingatan aku terus mengimbas kenangan dulu sewaktu aku berumur 7thn..
Aku ngan jiran aku sgt suka menangkap serangga nih..
Balik ja sekolah terus tukar baju laju2 dan dgn perlahan2 keluar umah mcm
pencuri takot mak nmpak..
Kalau mak nampak sudah pasti projek kami akan tergendala..
Jiran aku tuh lelaki umur 6thn muda stahun dari aku..masa tuh dia x sekolah lg..

Jadi masa keluar umah aku nampak dia dh tunggu aku kat belakang umah bwah pokok pelam..
tuh pOt aku ngan dia..klu bulan posa kami lepak bawah pokok tuh la heee..
sambil mkn buah pelam...
Bila dah berjumpa kami terus lari menuju ke padang ikot jln shortcut...
Best masa tuh dalam kepala hanya ada rasa gembira ja..

Sampai kat padang kami terus berjalan mencari jejak serangga tuh tiba2
serangga tuh terbang kami terus ligan..bila serangga tuh kembali menghinggap
kat rumput aku ngan kawan terus terkam..
Kadang2 punya pulun nk tangkap sampai belaga kepala heee...
Tengok nasib jgk kadang dpt kadang x..

Pernah suatu hari bila kami x dpt tangkap seekor pn serangga tuh..aku rasa geram sgt..
Sampai kami bergaduh aku selalu marah2 kawan aku tuh.. dia lembut ckit tapi bukan 'sutun'
tau.. dia byk mengalah ngan aku.. Dan yg paling lawak tentang dia kerengga pn dia takot..
Aku la penyelamat dia..
"hg la punya pasai dok x diam..tgk dh terbang"
Aku x mau balik dengan tangan kosong jadi aku masok dalam semak dgn harapan
aku akan dpt tangkap serangga tuh..
Belum sempat masok dalam semak kawan aku jerit
" toksah la cari dlm semak kita cari kat sini dh la"
Dengan marah aku balas " tak mau ikot sudah dlm semak mesti lg byk"
Dengan terpaksa dia ikot jugak aku..heee...

Tak sempat pn tangkap serangga tuh tiba2 aku terdengar nma aku ngan nma kawan aku
di seru..
Ohh..tidak aku sgt cam suara itu..aku suruh kwn aku diam tapi nmpaknya nasib
x menyebelahi aku..kami dapat jugak di kesan.
Dengan ranting pokok ditangan mak ckp " haaa..mana mau lari"..
Aku terus bgn nk bukak langkah blm sempat langkah di buka zassss....ranting pokok menghinggap kat blakang..." aku terus meraung ampon mak x buat dah"
Terus aku lari..
Tak aci tau aku ja kena kawan aku x kena pn..huhu..
Sambil ligan sambil mak beletiaq "tgh hari rembang keluar umah bru ja blik sekolah x dan mkn pn..apa nk jadi ngan hg nih"

Sampai kat umah masok bilik kunci dari dlm terus teriak dan kemudian terdengar jugak
suara seseorang teriak..aku tersenyum baru adil..kawan aku pn kena jgk ngan mak dia..
Tak seronok hari tuh sebab x dapat tangkap seekor pn BeLaLanG heee..
Sakit ja dapat...malu pn dapat mau taknya sepanjang jalan nak balik umah orang
tengok aku kena ligan ngan mak...heee..
Tapi dlm hati 'esok nak p tangkap lg'....







Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...