Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 25 Januari 2011

Muqriz vs Mainan..


Assalamualaikum semua kawan2 blogger..
Muni harap kawan2 semua berada dalam keadaan yg sihat hendaknya..
Family muni alhamdulillah sihat cuma muqriz ja 2 3 hri nih mcm nak demam..
Mula2 dapat selsema pastuh batuk dan pg tadi badan dia panas cikit..
Muni dah bagi ubat deman harap2 muqriz akan cepat sembuh..

Tahukah kawan2 bahawa mainan untuk bayi tidak hanya sebagai hiburan tapi juga dapat merangsang perkembangan bayi? Oleh tuh muni cerewet jugak utk memilih mainan apa yg baik utk muqriz..
Di rumah muqriz tak mempunyai banyak mainan.. Cian kat muqriz..
Walaupun tak banyak mainan yang muni belikan untuk muqriz tapi cara muqriz bermain ngan
mainannya sgt memuaskan hati..



Kereta nih muni dah simpan atas almari sebab muqriz suka sgt panjat & satu lg yg paling tak tahan muqriz suka buat aksi ala2 mat rempit..
Sampai terlentang keberlakang yg peliknya dia tak serik2 buat aksi tuh wlupn dia dh jatoh 2 3
kali.. 5 minit dia teriyak pastuh dia sambung main balik.
Risau jugak tengok muqriz mcm tuh sebab masa jatoh kepala dia kdg2 akan terhantuk kat lantai.
Sebab tuh muni suruh incik hubby sembunyikan ja keta mainan tuh..







Yang nih mainan kegemaran muqriz..dia suka dengar bunyi2 muzik..
Dan sekarang disebabkan udah terlampau terrer main mainan nih dia tak lg menggunakan jari utk menekan butang2 mainan tuh..
Kadang muqriz guna kaki utk main benda alah nih..
Panas ja muni tgk..bila muni tampar kaki dia..
Dia akan lari sambil tersenyum..bukan dia x tau kata muni x bg buat mcm tuh tapi dia suka buat jgk..
Mungkin dia nk tarik perhatian muni kot..
Yerr..la seharian x nmpak ibu bila jumpa ja mcm2
la kisahnya..













Mainan nih mula2 muqriz main dia cepat boring..
Mau tak nya..mainan nih dia kena beri perhatian lebih utk masukkan bentuk bongkah ke dalam acuan
yang betoi..
Sekarang bila dh pandai masokan hari2 dia nak main..
Bila boleh masokan bongkah tuh muqriz akan tepuk
tangan tanda dia berjaya..
Gembira tengok muqriz main..
Sekian sudah cerita bab mainan muqriz..



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...