Halaman

Peminat Setia ku..

Isnin, 7 Februari 2011

Berubah..

Susahkan nak jadi baik..susah jugak nak jadi orang yg disenangi.. lagik susah nak jadi YG TERBAIK.. Aku selalu berusaha untuk disenangi oleh semua manusia baik keluarga, kawan2
suami & semua orang.. Tapi mana mungkin aku boleh menyenangkan semua pihak..

Aku jugak lakukan perubahan untuk disenangi tapi aku sangat terkejut dengan kata2 tuh..
Masih terngiang-ngiang di telinga kata2 itu.. Hati rasa seperti kain yg diperah2.. Sangat2 sakit terasa ingin ku lari bawak diri jauh2.. Tapi aku x boleh lari kaki terpaku disini.. Terpaku dengan tanggungjawab yg telah aku terima..
Memang aku sangat akui perubahan yg aku buat hanya sebesar hama..
Mungkin kerna itu tiada yg perasan akan perubahan tuh..malah aku dijatuhkan hukuman..

Aku masih disini masih bertahan..utk dia yg aku sayang.. Aku x perlu lg kata2 nasihat kerana
sebu yg kurasa makin menjerut hati..
Malah hanya aku yg dipersalahkan.. Sesuatu yg aku tak suka aku lebih suka berdiam
kerna bila aku berbicara pasti yg keluar hanya kata2 yg kurang sOpan & menyakitkan hati..

Perubahan memerlukan kesabaran..
Perubahan mengundang ujian..
Di sini hatiku sentiasa mengharap & mengadu kepada ALLAH..
Di sini iman & prinsip aku di uji..
Sentiasa ku bisikan jauh ke dalam hati "Jangan tunggu utk berubah sebab kita
tak boleh tangguhkan ajal yg kian hampir"..

Tuhan aku hanya manusia
Mudah berubah lagi dalam sekejap
Tuhan ku ingin berubah
Dan kau berikanlah kekuatan utk ku..
Agar sebuah perubahan akan menjadi kenyatan..
Sesungguhnya hanya kau yg memahami aku hambaMU..

Tiada ulasan:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...