Halaman

Peminat Setia ku..

Selasa, 8 Februari 2011

Cuti CNY...

Mesti semua orang ada agenda
tersendiri cuti CNY kan.. Ada yg bercuti di dalam
negara & ada juga yg melangkah jauh ke luar negara.. Yerrlah cuti 4 hari jalan2 tak hingat
la korang kn.. Aku pun p bercuti wehh...haaaa..tak la aku balik umah mak aku ja..
Aku diberikan tanggungjawab utk jadik baby sitter kepada 2 anak kakak aku yg sulOng..

Uwaaa..kakak ngan abg ipO p kembOja dia bawak anak yg kecik skali ja yg 2 lg
ditinggalkn ngan aku...mak ngan ayah pulak hari sabtu nak ke terangganu..
Aku?? tak perr..bOleh balik umah mak ngan ayah pn aku dh syiOk..

Hari khamis menghadiri kenduri umah kawan incik suami..menunya sgt mantOp
rasa x mau bgn aku nk makan berpinggan2..
Sayur keladi, sambal ikan bilis, pajeri nenas, ikan masin & bubur kacang sbg pncuci mulOt..
Kebetulan anak2 muda belia kampung incik suami berkonvOi motor ke Gua Kelam..
So.. selesai ja mkn kenduri kami mengFollow mereka ke Gua Kelam..

Pergghh..ramai betOi org kat sana mungkin masing2 melepaskan gian nk berendam
setelah sekian lama kawasan perkelahan di kebanyakan tempat ditutup kerana
dicemari virus kencing tikus.. Soory erkk..utk Gua Kelam tak dak pic..
LupO nk ambik kat hp incik suami.. setelah penat berjimba kat situ kami pn pulang..

Malam tuh jugak selepas berehat aku, incik suami, baby & muqriz.. balik kampung..
YahOoo...keh3..mcm la kampung jauh sangat sejam pn tak sampai


Dan agenda hari jumaat ialah ----->
mengorbankan semua burung puyuh
ternakan incik ayah sebabnya burung puyuh udah pencEn utk menghasilkan
telur..
Puan emak berpesan supaya incik ayah smbelih hanya setengah.. tetapi nmpak gayanya incik ayah tidak
menghiraukannya..

Incik ayah mendapat bantuan dari menantunya sebab tuh la mereka
berdua berpakat mengorbankan
kesemua burung puyuh..
Dan akibatnya sampai pukoi 3ptg masih ligat cabut bulu burung puyuh..


Bangun duduk..bangun duduk..
yg muda pun rasa mcm
nk tercabut pinggang nih kan plak
yang dah berumur sikit.. Kesian tgk
semua orang termasuk la aku...
Incik ayah letih sampai kol akak no 2
tanya bila nk balik heeee..
Akak no 2 ada kenduri umah kakak
ipo dia..

Jadi lambat la sampai umah & tau sgt
dah dia mesti nk burung yg dah siap
di cabut bulu...



Ni lah herO tOk wan yg bikin aku pening selama 3 hari..


















Makin banyak puyuh 1 2 3 muqriz bilang ikOt pelat dia..


















Muqriz kena usik ngan tOk wan puyuh pn takOt muqriz2..mcmna nk jga adk nih..























Diorang pn sibuk nk bergambar layan ja la alOng anGah & mUqriz..























Cepat betul incik ayah & incik suami sembelih tgk dah banyak ..



















Reban pun udah kOsOng...


2 ulasan:

Cik Z@i Pen@nG berkata...

bcuti jauh x bmkna best...
k.bitt hr2 blk kmpg...sbb tu bl tlepas dr sangkar rs best...hahahaha

Murni berkata...

heee...akak sekali skala mau jgk jln2 kn tpi kena pastikn ada duit dlu. 15hbln nih mungkin adk trun penang teman incik suami ada kja kat sana..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...