Halaman

Peminat Setia ku..

Isnin, 21 Februari 2011

Jatuh Sudah..

Sejak muqriz makin lasak bermain & makin lasak berlari mak mertua selalu cakap yg tangga kat 
atas tuh dah banyak kali cucu2 mak jatuh.. Aku tahu mak nak suruh aku tgk2kan muqriz tuh 
takot lepas nih dia plak yg jatoh.
 Rumah MIL plk mula2 nak masuk umah kena daki tangga nih..

Orang cakap malang tak berbau.. walau mcm mana kita jaga pn klu nk jadi benda tuh akan jadi jgk..
Macam tuh la jgk ngan kes muqriz nih. Dia plak sangat suko main tangga pantang jumpo tangga
mesti dia nk main naik turun ...naik & turun.. kebetulan malam tuh kat umah hanya ada
aku, MIL & muqriz.
Aku kat tandas ngah basoh baju muqriz ngan MIL plk kat ruang tamu. Sambil basoh baju aku
dengar MIL dok beleter marahkan muqriz dok main tangga.. 
 
Sesekali aku ke ruang tamu jenguk2 muqriz risau jugak biarkn muqriz ngan MIL nanti takot MIL plak
yang jatuh asyik bgn duduk kejar muqriz..
Masa aku jenguk muqriz aku tengok dia baik ja tgk tv sambil duduk atas tangga..
Aku pun kembali menyambung tugas aku basuh baju..dlm 10minit macam tuh..
 Aku dengar suara MIL panggil nama muqriz mcm kalut2.. Aku lari ke ruang tamu sebab dengar
suara MIL lain ja..
 
Muqriz turun tangga sorang2 masa aku sampai kat ruang tamu dia dok tersenyum aku dah hulurkan tangan nak tarik dia naik atas tiba2 dia mlangkah kebelakang apa lg berguling jatoh la..
Nasib baik pintu tertutup klu terbuka tanpa henti la dia berguling..
Muqriz teriyak sakan kalut jugak aku pujuk dia suruh diam.. 20minit dia teriyak..
15minit dia dok diam ja tak main..
 
 Lepas tuh muqriz beralih arah main tangga lain plk..
Kalau dah lelaki tuh macam tuh la tak serik2..

4 ulasan:

@e_da berkata...

alahai seriau dan risaunya tengok dia main tangga tu.. kdg2 mmg camtu.. kita punya jaga pun kalau nak jd jatuh gak kan.. budak besar ni mmg dia tak tau apa2 kan.. dah kena pun dia g lg samala ngan mika

murni jom tgk blog ni.. ada bantal tungku panas tuk berpantang.. heheh

http://dechantiquebutik.blogspot.com

Murni berkata...

Eida: tuh la skrg lasaknya makin menjadi plk..x tekejar muni..

LyNn HaMzAh berkata...

huhuhu...kesiannya dia...hope lepas nie dia serik la sket...

Murni berkata...

Lynn muni pn hrap mcm tuh la tpi nmpak gayanya mcm tak pn huhuu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...