Halaman

Peminat Setia ku..

Rabu, 9 Mac 2011

Musim Luruh..

Selamat Petang rabu semua aku harap semua kawan blogger dilindungi ALLAH selalu & semoga esok masih ada sinar kebahagian untuk kita.. Entry aku kali nih sedikit kalut sebabnya aku mula tulis pukoi 4 pada hal pukoi 5ptg aku dh kena punch kad tak tau la dan ka dak nk cerita satu benda kat korang nih..

Untuk pengetahuan semua kwn2 aku adalah seorang anak peneroka felda.. Kediaman aku kat kedah FELDA BUKIT TANGGA..sapa pernah dgar nma felda nih angkat kening keh3.. Alhamdulillah aku bertemu jodoh jugak dengan seorang anak peneroka felda. Incik suami orang FELDA GUAR NAPAI dekat ngan jitra. Sekarang kat felda ngah musim luruh bila balik keja lalu kat kebun getah sgt best feel mcm kat luaq negara plak haaaa.. Dengan angin yg sgt sejuk membuai daun2 jatuh berguguran perghh..cantik sgt..

Pokok getah biasanya mengambil masa lebih kurang 3 bulan untuk proses luruh daun, berpucuk muda, mengeluarkan bunga dan memutik serta membesarkan buah. Ketika tempuhi proses luruh ini susu getah menjadi amat kurang dan penoreh terpaksa menjarangkan kekerapan menoreh ataupun cuti panjang untuk memberi peluang pokok getah pulih. Inilah tempuh yang terpaksa dilalui oleh penoreh getah dalam satu tahun. Bila ditolak masa cuti musim hujan dan hujan biasa, dalam satu bulan biasanya secara purata penoreh hanya dapat menoreh 11 hingga 14 hari sebulan.

Kebertulan petang suatu hari tuh incik suami ajak binik ngan anaknya p melawat kebun kami hipp..hipp.. hureee.. seronok mcm nk p shopping lagaknya keh3...

Ngah tunggu ayah bersiap kami bergambar dulu..
Eh..eh..mana aci pic ibu nmpak sekerat. Ibu pn nk glamour jugak... 
Meh ambik sekali lagik..

 Tengok2 asyik ibu ja sepi2 uhuk..Last pic klu x masok jugak ibu majuk : (

Yesszaa..kan cantik ibu...






Melawat kebun incik suami cantik ?


Cepattt..ckp cantik sambil angguk2 kepala..


4 ulasan:

Dda Ly berkata...

ooo bunyi tajuk tadi, ingatkan kat obersi..hihih
comel anak kamu ye..geram tgk die..:)

meh ke rumah..
~kekasih hati chinta jiwa~
keep in touch ye..♥♥♥

shah-kayrul berkata...

cantik gambar kat kebun getah tue..dah macam kat oversea plak...

Murni berkata...

Ly: keh3 obersi x prnah tbayang pn leh p..selamat bkenalan yerr..

shah: heee..skrg kebun dlm proses tumbuh pucuk bru plk..

Mamamya berkata...

sya pun anak peneroka felda....n bertemu jodoh dgn anak peneroka juga..sekampung lagik...tp kami cuma ada kebun sawit jer...x der lah peluang nak tgk 'musim luruh' suka tgk pemandangan kat kebun getah...klu ambik gambar cantik kan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...