Halaman

Peminat Setia ku..

Ahad, 6 Mac 2011

Nyanyok kah aku...

Cuti ujung minggu baru2 nih macam biasa kalau tak ada apa2 hal aku selalu balik umah mak aku kat Felda Bukit Tangga. Lagi pun hari sabtu bersamaan 5/3/2011 aku akan menghadiri majlis perkahwinan kawan satu tmpat keja. Incik suami sangat sibuk menguruskan anak2 buahnya berlatih nasyid untuk bertanding di felda telOi pada 5/3/2011. So incik suami akan pulang jgk hantar aku ngan muqriz balik lepas tuh dia akan balik semula ke rumahnya.. Apa aku buli suami mana ada umah MIL ngan umah aku dOkek ja..klu aku yg bawak keta 30minit ja dh sampai..

Sampai ja kat umah kakak no 2 pn ada jugak hee...best2 blh manja2 dgn kakak heee..
Jadi hari jumaat manja pertama aku nak makan laksa heee..nih yg aku suko nih klu ngandung ko ckp ja nk
makan apa mesti dpt punya..Incik suami slalu marah klu aku suruh kakak masak..
Incik suami ckp kalau kakak ja yg masak bila aku nk pandai buat heee...tapi aku nak kakak yg buatkn
bukan selau boleh jumpa.. Sib baik kakak layan ja pagai adk bertuah dia nih.. Dan akhirnya dapat jugak aku makan laksa hari jumaat tuh..

Sebelah petang pulak mak ajak ke changlon mak nak beli kasut baru kami apa lg zasssSS..bersiap laju2..
Sampai ja kat changlon kami ke kedai kasut perghh..bgs betoi mak pilih kasut cepat klu aku mau pusing
2 3 kali baru jumpa kasut yg aku berkenan.. Sudah ja beli kasut kami kerr..klinik ambik ubat utk baby kakak 
aku demam.. Sudah ja ambik ubat kami bergerak kerr..kedai mkn yeehaa..aku suka time nih..
Makan pree plak tuh ayah mau blanja hee..

Sampai ja kat kedai makan aku orang yg paling kalut nk turun mengalahkan anak2 buah aku keh3..
tapi tiba2 aku perasan kasut aku utk kaki sebelah kanan x dak huhuu..puas selongkar dlm keta x dak gak..
Bawah tempat duduk pn x dak.. Huh..haru mna kasut aku nih x kn masa kuar dri klinik aku pakai sbelah ja kot kasut..mna blh mcm tuh mustahil.. Aku minta kunci keta kat ayah utk p balik kat klinik tadi..

Sampai ja depan klinik aku nampak kasut cOmey aku ada depan klinik perghh..mcmna blh aku tigai kasut kat situ aku tak perasan lngsung.. Turun dri keta ngan muka yg tebai cover malu sbbnya sbelah lagi kaki x berkasut terjengkek2.. Pastuh sarung ja kasut ada satu suara cakap " tertinggal kasut yerr... kak"
Aku masok keta cpt2 terus blah haaa...malu sgt.. Sampai kat kedai mkn ayah mak kakak ngan anak2 buah dok terseyum2.. ayah kata ayah pn tak nyanyuk lg macam tuh heee...

3 ulasan:

Ibu Arif Atan berkata...

Adehhh macamn tu bleh tertinggal kasut sebelah! lawak lah...

@e_da berkata...

hahaaa lawakla murni..awat jd lagu tu..kenangan tu...

Murni berkata...

Ibu ariff: huhuu..mungkin msa nk msk keta sblah kaki dlm keta sbelah kaki kat luar yg kat luar tuh gamaknya msa nk mskkn dlm keta muni tanggalkn kasut kat luar keh3..

Eida: tuh la sib baik x kenal org2 kat citu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...